اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

بازدید 360 هزار گردشگر از بازارچه‌های نوروزی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان از بازدید 360 هزار نفر گردشگر از بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات استان خبر داد.

بازدید 360 هزار گردشگر از بازارچه‌های نوروزی همدان

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه بازارچه‌های نوروزی امسال با استقبال مطلوب مسافران مواجه شد، افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که برای معرفی و ارائه سوغات و صنایع‌ دستی همدان در سطح شهر صورت گرفت، چهار بازارچه برپا شد.

وی تصریح کرد: این بازارچه‌ها از 28 اسفندماه همزمان با آغاز تعطیلات غرفه‌های خود را چیده و آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی کرد و بسیار در این امر موفق بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: بازارچه‌ها با استقرار در اماکن دیدنی همدان فرصت مناسبی را برای گردشگران ایجاد کردند تا آنها حین بازدید بتوانند از صنایع‌ دستی و سوغات همدان نیز بهره‌مند شوند.

وی از بازدید 360 هزار نفر گردشگر از بازارچه‌های نوروزی خبر داد و گفت: در ایام نوروز این تعداد گردشگر از 124 غرفه بازارچه‌های نوروزی بازدید کردند.

ایزدی بیشترین میزان بازدید را از بازارچه بوعلی عنوان کرد و افزود: بازارچه بوعلی که با همکاری بخش خصوصی برپا شده بود، توانست با 15 غرفه میزبان 120 هزار گردشگر نوروزی باشد.

به گفته وی، بازارچه محوطه آرامگاه باباطاهر با 85 هزار نفر بازدید کننده توانست عنوان دومین بازارچه پر‌بازدید نوروزی را از آن خود کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه میزان بازدیدکنندگان بازارچه تله‌کابین گنجنامه هنوز مشخص نشده است، افزود: بازارچه صنایع‌ دستی که در تپه هگمتانه در 10 غرفه و با حضور 20 صنعتگر برپا شده بود، 55 هزار نفر بازدیدکننده داشت.

وی در پایان بازارچه‌ها را مناسب برای توسعه دو صنعت گردشگری و صنایع‌ دستی عنوان کرد و گفت: استان همدان با برخورداری از صنایع‌ دستی فاخر و ارزشمند می‌تواند از این طریق گردشگران زیادی را به همدان جذب کند.

انتهای پیام/89003/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول