اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع ‌دستی همدان خبر داد

درآمد 174 میلیون تومانی بازارچه‌های نوروزی همدان

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان از درآمد 174 میلیون تومانی بازارچه‌های نوروزی همدان خبر داد.

درآمد 174 میلیون تومانی بازارچه‌های نوروزی همدان

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بازارچه‌های صنایع‌ دستی در ایام نوروز در همدان اظهار داشت: در نوروز امسال با توجه به اینکه شرایط جوی مطلوب بود، استقبال از بازارچه‌ها و نقاط گردشگری بسیار مناسب بود و سوغات همدان توانست گردشگران زیادی را جذب کند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز چهار بازارچه صنایع‌ دستی و سوغات در سطح شهر همدان فعال بود، افزود: در این مدت چهار بازارچه توانستند با ارائه و معرفی صنایع‌ دستی همدان این آثار فاخر را به نمایش گذاشته و از فروش مناسبی نیز برخوردار شدند.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه 124 غرفه در صنایع‌ دستی و سوغات در بازارچه‌های صنایع دستی برپا شد، گفت: در ایام نوروز با ارائه صنایع‌ دستی و سوغات همدان در 124 غرفه، 174 میلیون تومان فروش صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بازارچه باباطاهر با 10 غرفه در بخش صنایع‌ دستی فروش 10 میلیون تومانی و در بخش سوغات 36 میلیون تومان فروش داشت.

عباسی به بازارچه صنایع‌ دستی که با همکاری بخش خصوصی برپا شده بود، اشاره کرد و گفت: این بازارچه در 15 غرفه در محوطه خارجی آرامگاه بوعلی سینا برپا شده بود که در بخش صنایع ‌دستی 25 میلیون تومان و سوغات همدان 75 میلیون تومان فروش داشت.

وی با بیان اینکه بازارچه صنایع ‌دستی فروش سوغات نداشت، افزود: این بازارچه در 10 غرفه که تنها به بخش صنایع ‌دستی اختصاص یافته بود، 20 میلیون تومان فروش داشت.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان بازارچه تله‌کابین را از دیگر بازارچه‌های فروش نوروزی عنوان کرد و گفت: بازارچه تله‌کابین گنجنامه که تنها صنایع‌ دستی همدان را به نمایش گذاشته بود، از فروش هشت میلیون تومانی برخوردار شد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دارای آثار فاخری در حوزه صنایع ‌دستی است که با معرفی و ارائه آن در بازارچه‌های نوروزی به گردشگران شناسایی شد.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول