اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان:

بازارچه محصولات عشایری در مانه و سملقان ایجاد شود

رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان گفت: ایجاد بازارچه محصولات عشایری در مانه و سملقان یک ضرورت است.

بازارچه محصولات عشایری در مانه و سملقان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، سید ابوالقاسم میرزایی اظهار کرد: عشایر مانه و سملقان دارای تولیدات فاخری هستند که حتی می‌توان آن‌ها را به دیگر کشورها صادر کرد.

وی با اشاره به وجود 130 هزار رأس دام عشایر این شهرستان و تولید انواع صنایع دستی و فراورده‌های دامی ادامه داد: فراورده‌های دامی عشایر به صورت ارگانیک بوده و بدون استفاده از سموم و افزودنی‌ها تولید می‌شود که این موضوع بسیار با اهمیت است.

میرزایی با اشاره به وجود واسطه‌ها در ارائه محصولات تولیدی عشایر در بازار افزود: هم اکنون دلال‌ها و واسطه‌ها این محصولات را با قیمت پایین و یا به صورت معاوضه کالا به کالا از عشایر خرید و به قیمت بالایی به دست مصرف کننده می‌رسانند.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه تولید محصولات عشایر در مسیر جاده‌های اصلی استان و همچنین ورود بخش خصوصی برای حمایت از تولیدات عشایر سبب رونق تولیدات آن‌ها و اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان درباره حمایت از بخش خصوصی در این زمینه گفت: 2 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی صنایع دستی عشایر این شهرستان در سفر رهبری به تصویب رسیده که پشتوانه خوبی برای فعالان ورود به این بخش است.

به گزارش فارس، شهرستان مانه و سملقان دارای 500 خانوار عشایری است.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول