اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی سبب کاهش قاچاق کالا می‌شود

استاندار خراسان‌رضوی گفت: تقویت و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و توانمندسازی مرزنشینان علاوه بر کاهش قاچاق کالا، تامین نیازهای داخلی خراسان‌رضوی را به همراه دارد.

فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی سبب کاهش قاچاق کالا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی اظهار کرد: یک‌هزار و 127 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در سال گذشته در خراسان‌رضوی کشف شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته 47 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین علت کاهش پرونده‌های قاچاق فرآورده‌های نفتی در امسال، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی از جمله نفت، گازوییل و بنزین، حذف ممنوعیت ترانزیت سوخت به افغانستان، اشراف اطلاعاتی و جدیت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در شناسایی و انهدام باندهای قاچاق کالا و ارز است.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر تمرکز مقابله با قاچاقچیان عمده، باندها و دستگیری عوامل اصلی آنها گفت: وجود سود بالا برای کالاهای قاچاق و بازدارنده نبودن جرایم از جمله دلایل بروز و رونق پدیده قاچاق است.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از همجواری استان با مرز به عنوان یک مزیت یاد کرد و افزود: تقویت و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و توانمندسازی مرزنشینان علاوه بر کاهش قاچاق کالا، تامین نیازهای داخلی استان را به همراه دارد.

فروزان‌مهر با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی به ویژه در لایحه بودجه سال 92، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که از سوی نظام سلطه و استکبار در حوزه تعاملات بازرگانی ایران با سایر کشورها به وجود آمده می‌توان از طریق بازارچه‌های مرزی زمینه مبادلات بازرگانی را افزایش و از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

استاندار خراسان‌رضوی موقعیت ترانزیتی استان را منحصر به فرد توصیف کرد و یادآور شد: دسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه زمینه را برای صادرات تولیدات به سایر کشورها فراهم نکرده که با استفاده بهینه از این ظرفیت می‌توان شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصاد استان باشیم.

در ادامه علی اصغر رشید، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: 78 درصد کالاها در سال گذشته توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 0.9 درصد توسط پلیس مرزبانی، 11.1 درصد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و  19.6 درصد توسط گمرکات استان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/70005/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول