اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اعلام کرد

افزایش 210 درصدی واردات از بازارچه پیرانشهر

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته واردات از بازارچه پیرانشهر 210 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافته است.

افزایش 210 درصدی واردات از بازارچه پیرانشهر

میرهاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به واردات گمرکات و بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در سال گذشته گمرک بازرگان بیشترین میزان واردات و بازارچه پیرانشهر کمترین میزان واردات از نظر وزن و ارزش دلاری را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به کاهش واردات از گمرک بازرگان در 12 ماه سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن، تصریح کرد: این تغییرات شامل کاهش 38 درصدی از نظر وزنی و کاهش 24 درصدی ارزش کالاهای وارد شده، است.

سید احمدی با بیان اینکه 191 هزار و هشت تن کالا از گمرک بازرگان در 12 ماه سال گذشته وارد شده است، خاطرنشان کرد: این رقم در سال 90، 308 هزار و 396 تن بود.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: ارزش کالاهای وارد شده در سال گذشته از گمرک بازرگان در حدود 359 میلیون و 977 هزار و 667 دلار برآورد شد و این در حالی است که ارزش کالاهای وارداتی در سال قبل از آن از این گمرک به 473 میلیون و 113 هزار و 858 دلار رسیده بود.

وی کمترین میزان واردات در سال گذشته را از بازارچه پیرانشهر عنوان کرد و گفت: با اینکه این بازارچه کمترین میزان واردات در بین گمرکات و بازارچه‌های آذربایجان‌غربی را دارد اما با افزایش چشم‌گیر واردات نسبت به سال 90 مواجه شد.

سید احمدی ادامه داد: واردات از بازارچه پیرانشهر در 12 ماه سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب 210 و 190 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/61010/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول