اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از تولیدات روستائیان

بازارچه روستایی 20 اردیبهشت در کهگیلویه راه‌اندازی می‌شود

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه گفت: روند اجرایی بازارچه روستایی در شهرستان کهگیلویه به منظور حمایت از محصولات تولیدی روستاها رو به اتمام است و این بازارچه در 20 اردیبهشت افتتاح می‌شود.

بازارچه روستایی 20 اردیبهشت در کهگیلویه راه‌اندازی می‌شود

عطا سلیمانی در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: تشکل نظام صنفی باید فعال باشد و صرفاً به تشکیل شدن محدود نشود، بلکه لازم است از خود کارایی داشته باشد.

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه با اشاره به اینکه با گذشت سه سال از شکل‌گیری، این تشکل هنوز هیئت‌مدیره مشخصی ندارد، اذعان داشت: نظام صنفی به عنوان رکن اساسی توسعه بخش کشاورزی باید فعالتر وارد عمل شود.

سلیمانی، عدم ارائه گزارش عملکرد از سوی این تشکل در شهرستان را از جمله ضعف‌های آن دانست و تصریح کرد: از زمان تشکیل نظام صنفی در شهرستان تاکنون هیچ‌گونه گزارش عملکردی ارائه نشده است و این نشانه ضعف در فعالیت و بی‌تفاوتی نسبت به وظایف این تشکل است.

وی، توجه به اساسنامه تشکل نظام صنفی از سوی اعضای این تشکل را ضروری خواند و ابراز داشت: باید مطابق اساسنامه کارهای حوزه کشاورزی پیش برود و به توسعه زیرساخت‌های این بخش کمک شود.

سلیمانی، عدم پاسخگویی و شفاف‌سازی را از دیگر ضعف‌های نظام صنفی کهگیلویه برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت سه ساله صورت جلسه‌ای صادر نشده است.

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه البته دلایلی را برای این ضعف‌ها فرض کرد و گفت: شاید به خاطر تازه تأسیس بودن این تشکل است و شاید هم اطلاع کافی در زمینه حوزه کاری خود ندارند، اما هرچه هست خدا کند از روی سهل‌انگاری نباشد.

سلیمانی، داشتن حساب مالی سه ماهه برای نظام صنفی را یک ضرورت خواند و اذعان داشت: همه ما باید نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت داشته باشیم و با تعامل و همدلی از ظرفیت‌های خوب و پتانسیل‌های موجود و امکانات خدادادی در بخش کشاورزی شهرستان نهایت استفاده را ببریم.

رئیس تعاون روستایی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی بازارچه روستایی در راستای حمایت از تولیدات روستائیان را متذکر شد و گفت: این بازارچه با پیشرفت کاری 95 درصد در حال تکمیل شدن است.

سلیمانی در پایان با بیان اینکه با راه‌اندازی این بازارچه دست دلالان و واسطه‌ها از بازار کوتاه می‌شود، ابراز امیدواری کرد که بازارچه روستایی در دهدشت در بیستم اردیبهشت‌ماه جاری راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/82016/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول