اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش فارس:

تولید محتوای الکترونیکی نقش معلم را کم‌رنگ نکند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس گفت: باید جایگاه معلم در تولید محتوای الکترونیکی حفظ شود.

تولید محتوای الکترونیکی نقش معلم را کم‌رنگ نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی در نخستین همایش تولید محتوای الکترونیکی دانش‌آموزان و فرهنگیان شمال فارس که در مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: محتوای الکترونیکی باید دانش‌آموزان را به سوی خلاقیت و حل مسئله سوق داده، آنان را درگیر و فعال کند و در تولید این محتوا نباید نقش معلم کم‌رنگ شود.

وی افزود: محتوی الکترونیکی زمانی کارایی، اثربخشی و ماندگاری دارد که چگونه و چرایی را در ذهن دانش‌آموزان به وجود آورد.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش فارس خطاب به فرهنگیان و دانش آموزان تصریح کرد: در تولید یک محتوای الکترونیکی خوب باید به چارچوب یادگیری، عمق یادگیری، انگیزه یادگیری و ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت توجه ویژه داشت.

قاسمی هدف از برگزاری همایش‌های تولید محتوای الکترونیک، در آموزش و پرورش را بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری در راستای اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال گذر از آموزش سنتی به آموزش مدرن هستیم، ابراز داشت: تمام تلاش آموزش و پرورش بر توسعه مدارس هوشمند و هوشمند‌سازی مدارس معطوف شده است.

دبیر نخستین همایش تولید محتوای الکترونیکی شهرهای شمال فارس نیز در این زمینه گفت: همایش در چهار محور تولید نرم‌افزارهای پرورشی، قرآنی، تربیتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش، تولید درس‌افزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتب درسی، تولید نرم‌افزارهای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و تولید نرم‌افزارهای سرگرمی با اهداف آموزشی برگزار می‌شود.

گودرز مهرابی فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات و توسعه و تعمیق تولید محتوای الکترونیکی در آموزش و پرورش را از اهداف این همایش برشمرد و اذعان داشت: توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری و گسترش زمینه ایجاد جهش علمی و جنبش نرم‌افزاری نیز از دیگر اهداف این همایش است.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول