اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی امنیت در فضای مجازی

مدیر مرکز رسانه‌های‌ دیجیتال‌ استان‌ قزوین‌ از برگزاری‌ کارگاه‌های امنیت در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا قزوین در این مرکز خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی امنیت در فضای مجازی

سعید پورایمانی ‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه در عصر حاضر استفاده از فضای مجازی روند رو به رشدی دارد، آموزش روش‌های صحیح استفاده از این فن‌آوری و داشتن آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به آن از ضروریات زندگی بشر به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس طبق تفاهم‌نامه‌ای که مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با پلیس فتا منعقد کرده، مقرر شد که کارگاه‌های آموزشی امنیت در فضای مجازی به منظور توجیه نوجوانان، جوانان و والدین آن‌ها برای استفاده صحیح و امن از فضای مجازی با حضور اساتید و کارشناسان مجرب پلیس فتا در این مجتمع برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: شرایط حضور در فضای مجازی، راهکارهای عملی و مطمئن برای ورود به فضای مجازی‌ و رعایت نکات ضروری‌ هنگام استفاده از فضای مجازی از جمله مواردی است که به افراد شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

مدیر مرکز رسانه‌های‌ دیجیتال‌ استان قزوین ادامه داد: همچنین در این کارگاه‌ها عدم‌ انتشار اطلاعات‌ شخصی، تصاویر خانوادگی، عدم واگذاری اطلاعات مربوط به حساب کارت بانکی، استفاده هوشیارانه از سایت‌های همسریابی‌ مجاز و ... به نوجوانان و جوانان آموزش داده می‌شود تا میزان حوادثی که به علت عدم رعایت این نکات به وقوع می‌پیوندد، کاهش یابد.

پورایمانی تصریح کرد: برای والدین نیز در این کارگاه‌ها نحوه کنترل فرزندان‌شان در هنگام استفاده‌ از فضای مجازی آموزش داده می‌شود تا والدین با داشتن اطلاعات کافی در خصوص آسیب‌ها و خطرات فضای‌ مجازی و استفاده صحیح از آن این اطلاعات را به کودکان خود انتقال‌ دهند و در واقع کودکان خود را در فضای مجازی رها نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که فضای مجازی دنیای گسترده‌ای‌ است و‌ اقشار مختلف جامعه در این فضا حضور پیدا می‌کنند، در صورت‌ عدم آگاهی کافی نسبت به این فضا قطع یقین زمینه لازم برای سودجویی افراد کلاهبردار نیز فراهم می‌شود.

به گفته ‌این ‌مسئول‌ هر دوره از کارگاه‌های امنیت در فضای‌ مجازی‌ به ‌صورت‌ رایگان و به مدت چهار ساعت برگزار می‌شود.

پورایمانی عنوان کرد: همچنین با معاونت امور فرهنگی جوانان استان قزوین نیز هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های امنیت در فضای مجازی انجام شده است که با این‌کار تعداد افراد بیشتری در سطح استان با مباحث امنیت در فضای‌ مجازی آشنا خواهند شد.

وی ابراز کرد: چنانچه دیگر مراکز سطح استان نیز تمایل به برگزاری این کارگاه‌ها داشته باشند با ارائه درخواست به مرکز رسانه‌های دیجیتال این دوره‌ها در آن مراکز نیز برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین در پایان از همکاری پلیس فتا استان در برگزاری این کارگاه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/77001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول