اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ضرورت اصلاح رویه‌ ثبتی از سنتی به الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مزایای سند تک برگ گفت: اصلاح رویه‌های ثبتی از حالت سنتی به الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت است.

ضرورت اصلاح رویه‌ ثبتی از سنتی به الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمد

سعید محوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: ثبت اسناد یکی از قدیمی‌ترین دوایر دولتی است که بیش از صد سال از زمان آغاز فعالیت آن سپری شده و طی این مدت خدمات زیادی را به مردم ارائه و موجب آرامش روانی جامعه شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت سند مالکیت گفت: سند به عنوان یک پایگاه آرام بخش نقش مهمی در روابط اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و سیاسی بین افراد حقیقی و حقوقی ایفا می‌کند و از این حیث دارای ارزش فراوانی است.

 محوری افزود: از بین مدارک و دلایل  قابل استناد در مراجع ذیصلاح بر اساس ماده 1258 قانون مدنی اسناد کتبی از سایر اسناد معتبرتر و برای اثبات حق و جلوگیری از تعدی و تجاوز به حقوق دیگران به صورتی گسترده‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از تعامل و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اداره‌کل ثبت اسناد در جهت خدمت‌رسانی مطلوب به مردم خبر داد و گفت: کارکنان ثبت و اسناد در استان کهگیلویه بویراحمد با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از توجه به فراخوان صورت گرفته از سوی ثبت اسناد کشور تمام افرادی که دارای سند مالکیت دفترچه‌ای هستند باید سند مالکیت خود را همراه با تصویر شناسنامه و کارت ملی از طریق مراجعه حضوری به واحدهای ثبتی تحویل تا در کوتاهترین زمان ممکن سند تک برگ با مختصات ملک به صورت کاداستری به نام آن‌ها صادر و تسلیم شود.

وی از مردم استان خواست که نسبت به ارائه اسناد مالکیت دفترچه‌ای و تبدیل آن به سند کاداستری اقدام کنند تا در آیند نزدیک شاهد حجم بالای اسناد مجعول نباشیم. 

محوری با اشاره به مزایای سند تک برگ گفت: استفاده از نرم‌افزار یک پارچه، نصب هولوگرام امنیتی، کاهش زمان صدور سند مالکیت، پیشگیری از ارتکاب جرم و جعل سند دولتی و چاپ نقشه کاداستر موقعیت ملک بخشی از مزایای سند تک برگ است.

این مسئول ارتقا و افزایش ضریب امنیتی اسناد بهادار و امکان شناسایی موقعیت ملک با توجه به نقاط ثابت قید شده در سند و تنظیم و تحریر سند به صورت رایانه‌ای را از دیگر مزایای سند تک برگ ذکر کرد.

وی با اشاره به وظایف ثبت اسناد خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از وظایف ثبت اسناد و املاک به منظور ایجاد نظم حقوقی در جامعه انجام می‌شود و د ر صورتی که مردم  نسبت به ثبت رسمی معاملات و نقل انتقال آن اقدام کنند شاهد کاهش دعاوی، اختلاف‌ها و نزاع‌ها در حوزه املاک و خودرو خواهیم بود.

محوری عنوان کرد: قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی، اراضی و ساختمان‌های فاقد سند ثبتی در 16 مهرماه سال 91 طبق آیین‌نامه اجرایی به تصویب قوه قضاییه رسید ه و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی ا فزود: تفاوت عمده سند مالکیت جدید،حدود توصیفی به رقمی است که با توجه به مختصات جغرافیای آن u.t.m مشخص و دارای کد ملی اشخاص است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح رویه‌های ثبتی از حالت سنتی به الکترونیکی ابراز کرد: در حال حاضر تمامی واحدهای نوساز و در حال تفکیک مشمول اسناد کاداستری خواهند بود و پیش‌بینی می‌شود با همکاری مردم تا پایان سال تمامی اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ مبدل شود.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در چند سال اخیر با توجه به سیاست‌های مقام عالی سازمان ثبت اسناد در راستای برنامه پنج ساله به سوی استفاده از فنآوری نوین، ارتقاء سرعت و دقت در ارائه خدمات، کاهش مراجعه مردم، ارتقاء سلامت اداری و نظارت و کنترل قدم برداشته خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن صدور سند کاداستری باقی در آینده نزدیک اسناد مالکیت به صورت کارت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

انتهاپیام/82009/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول