اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

توسعه دولت الکترونیک نیازمند فرهنگ‌سازی جامع است

استاندار البرز گفت: توسعه دولت الکترونیک نیازمند فرهنگ‌سازی جامع است.

توسعه دولت الکترونیک نیازمند فرهنگ‌سازی جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان  امروز در جلسه شورای دولت الکترونیک اظهار داشت: مسئولان برای تحقق این مهم تلاش خود را باید دو چندان کنند اما در کنار اقدامات مسئولان فرهنگ‌سازی و گسترش آموزش از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که می‌تواند مسیر توسعه را هموار سازد.

وی با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی مختلفی همچون ثبت اسناد، ثبت‌احوال، پست و شهرداری‌ها از جمله مراکز و نهادهایی هستند که با توجه به حجم بالای مراجعین و مردم توانسته‌اند به صورت کامل این خدمت بزرگ را به منصه ظهور برسانند.

استاندار البرز تاکید کرد: در کنار خدمات ارائه شده از سوی این دستگاه‌ها لازم است سایر نهادها و مراکز استانی نسبت به اجرای کامل این طرح ملی در طی برنامه پنج ساله اقدام کنند.

وی گفت: در بحث دولت الکترونیک عدم تناسب همزمان فرهنگ‌سازی و آموزش متناسب با توسعه زیرساخت‌ها موجب تحمیل هزینه‌های بسیاری به استان می‌شود که امید است در سایه تلاش و تعامل مسئولان دستگاه‌ها به صورت کامل طی برنامه زمان‌بندی محقق شود.

استاندار البرز گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر تحقق دولت الکترونیک طی برنامه پنج ساله، مسئولان استان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این مهم در سطح استان به منصه ظهور برسد.

وی افزود: با استفاده از سامانه الکترونیکی ارتباط دولت و مردم، ضمن کاهش هزینه و شتاب بخشیدن به کارها، حضور فیزیکی مردم و مراجعات آنها به ادارات و دستگاه‌های دولتی کاهش می‌یابد.

این مسئول دولت الکترونیک را لازمه کشورداری نوین و پیشرفته عنوان کرد و افزود: با اجرای دولت الکترونیک در دستگاه‌های مختلف استان می‌توانیم در امتداد «جهاد اقتصادی» در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده برای ملت و دولت گام برداریم.

استاندار البرز با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «حماسه سیاسی» و «حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی همه باید تلاش کنند و هر کس به اندازه سهمش می‌تواند در این امر سهیم باشد.

عربیان در بخشی دیگری از سخنان خود به مزایای دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: دولت الکترونیک موجب کاهش هزینه‌ها، استفاده بهینه از منابع انسانی، سرعت در انجام امور، ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی ارباب رجوع است.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن به ارائه خدمات موثر دولت الکترونیک شرایطی را به وجود می‌آورد که باعث جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری نیز می‌شود، گفت: تامین زیرساخت‌ها، مهم‌ترین بخش توسعه دولت الکترونیکی است که باید مورد توجه مسئولان باشد تا در این بستر توسعه استان محقق شود.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول