اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی در جمع خبرنگاران تبریز:

دولت الکترونیک، راه مبارزه با فساد در کشور است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: دولت الکترونیک، راه مبارزه با فساد در کشور است.

دولت الکترونیک، راه مبارزه با فساد در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان نشان داده تعلقش به ایران، ایران اسلامی و تمدن اسلامی نصابش‌اش فکر می‌کنم از نصاب ملی بالاتر است.

وی افزود: چالش بزرگ کشور منابع است و دریاچه ارومیه به عنوان یک پدیده زیست محیطی فوق‌العاده ارزشمند، ممتاز و با مزایای ویژه استثنایی دارد اما متاسفانه با بی‌تدبیری‌ها به سمت خشک شدن پیش می‌رود.

پورمحمدی افزود: آنچه که واقعیت دارد در اطراف دریاچه ارومیه 20 هزار چاه غیرمجاز وجود دارد و ذخایر منابع آب زیرزمینی دریاچه ارومیه را برداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: بیشترین پرت منابع آبی کشور در اطراف دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به تعطیلی زود هنگام برخی دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات گفت: این تعطیلی را می‌توان از جنبه مثبت نگریست؛ چنانچه اگر دانشجویان در بین خانواده‌های‌شان باشند مشوق حضور آنان در انتخابات نیز خواهند بود.

وی حضور دانشجویان در برنامه‌های سیاسی را پرشور ارزیابی کرده و وزارت علوم را در اتخاذ این تصمیم مسلوب اراده دانست.

در دنیا مسئول مبارزه با فساد بانک‌ها هستند

پورمحمدی در ادامه گفت: به رئیس بانک مرکزی گفتم که 5 هزار دلار پول را شما در هر بانکی جابه‌جا کنید متصدیان بانکی آمریکا متوجه می‌شوند، 2 هزار و 800 میلیارد تومان ال سی در کشور جابه‌جا شد و شما متوجه نشدید؟

وی در ادامه گفت: در دنیا مسئول مبارزه با فساد بانک‌ها هستند، در بانک مرکزی معاونت نظارت مشغول فعالیت هست و در پرونده‌ بانک‌ها ما دخالت نداریم و ممکن است رندومی پرونده بانک‌ها را بررسی کنیم.

تنها راه مبارزه با فساد در کشور ایجاد دولت الکترونیک است

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعداد کل کارمندان بازرسی کشور را 2 هزار و 100 نفر اعلام کرد و گفت: معتقدم بازرسی نباید بزرگ شود و دولت نیز نباید بزرگ شود، روش و سیستم باید تغییر کند.

پورمحمدی تنها راه مبارزه با فساد در کشور را مدل‌سازی مناسب و ایجاد دولت الکترونیک اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که ائتلاف 1+5 با خروجی سه گانه چگونه اعمال خواهد کرد گفت: قرارمان این است که اگر پس از ثبت نام و تایید صلاحیت‌ها جبهه اصولگراها با شرایط مخاطره‌آمیزی روبه رو شد ما به یک کاندیدا برسیم وگرنه تا ‌آخر رقابت انتخاباتی ادامه خواهیم داد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اظهار کرد: رفتار ما به کاندیدای دولت پس از تایید شورای نگهبان یک رقیب جدی همانند بقیه رقبا خواهد بود و برای ما فرقی نمی‌کند این کاندیدای دولت، اصلاح طلب و یا از هر گرایشی است.

پورمحمدی تصریح کرد: نظام اداری کشور معیوب و نیازمند تحول اساسی است در غیر این صورت بروز فساد در آن غیرقابل اجتناب خواهد بود.

وی تاکید کرد: نظام اداری مشکل دارد و نمی‌تواند بار این کشور را به منزل ببرد و باید به سرعت به این مسئله بپردازیم.

وی شفافیت و پاسخگویی در نظام اداری را مهم‌ترین اصل در مقابله با تخلفات اداری دانست و بیان کرد: تقویت و توسعه دولت الکترونیک و تعریف تکالیف مختلف در آن از جمله اقدامات ارزشمند برای شفافیت و پاسخگویی در نظام اداری است.

به گفته پورمحمدی، توجه به دولت الکترونیک از دیگر شاخصه‌های مهم و مورد توجه در این قانون است که می‌تواند نتایج بسیار مثبتی در کاهش تخلفات اداری داشته باشد.

وی افزود: حدود و وظایف نظام اداری، نظام اقتصادی و نظام بانکی کاملا در این قانون مورد توجه قرار گرفته و حدودهایشان تعریف و مشخص شده است.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول