اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور رخ داد

راه‌اندازی سامانه الکترونیک مشترکان آبفای شیراز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از راه‌اندازی سامانه تمام الکترونیک امور مشترکان آبفای شیراز خبر داد.

راه‌اندازی سامانه الکترونیک مشترکان آبفای شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، الله‌بخش نظرپور صبح امروز در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: آب و فاضلاب شیراز در طول سال‌هایی که تشکیل شده خدمات بسیار خوبی را به مشترکان ارائه داده است.

وی خاطرنشان کرد: تامین و توزیع آب بهداشتی سالم و جمع‌آوری و دفع صحیح فاضلاب اساسی‌ترین خدمات این شرکت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: در راستای انجام بهینه وظایف محوله بخشی از هزینه‌ها از مشترکان دریافت و برای امور جاری شرکت هزینه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری تا مدت‌ها به صورت دستی اقدام به قرائت کنتور و توزیع قبض‌های به صورت خانه به خانه می‌کردند.

نظرپور بیان داشت: با گسترده شدن خدمات شرکت آب و فاضلاب، نیاز به سیستم مکانیزه بیشتر  احساس شد تا اینکه 15 خدمت شرکت که با زیر خدمت‌ها به حدود 35 خدمت می‌رسید، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت محول شد.

تقاضای انشعاب آب، انشعاب فاضلاب، تغییر نام انشعابات آب و فاضلاب، اعلام ترکیدگی داخلی انشعابات، اعلام خرابی و تعویض کنتور، جابه‌جایی کنتور، تسویه حساب، اعلام ارقام کنتور و اخذ قبوض المثنی آب و فاضلاب برخی از خدماتی بود که وی برای گفته‌های خود مثال آورد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آب و فاضلاب شیراز به دلیل ارائه مطلوب و گسترده خدمات پیشخوان، از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

اعتماد به مشتری اساسی‌ترین محور سامانه الکترونیک

معاون درآمد و خدمات مشترکان آبفای شیراز نیز در این مراسم گفت: پیش از این برای دریافت برخی خدمات یک جانباز دفاع مقدس باید خود به بنیاد شهید مراجعه کرده نامه می‌گرفت و برای تایید و سایر مراحل، چند بار به پست و شرکت آب و فاضلاب مراجعه می‌کرد.

علی حق‌نگهدار ادامه داد: در حال حاضر از طریق خدمات سامانه الکترونیک، جانباز در لحظه اسم خود را وارد سایت کرده و اتاق کنترل سامانه خود برای تایید با بنیاد شهید مرتبط می‌شود.

وی گفت: این سامانه مبتنی بر روش خوداظهاری ضمن حذف ترددهای زائد بین‌شهری، فرایند واگذاری خدمات را سرعت داده و دوره انتظار دریافت خدمت را به 48 ساعت تا سه روز رسانده است.

حق‌نگهدار ابراز داشت: قابلیت اجرای تعامل تمام‌الکترونیک با دستگاه‌های خدمات‌رسان، دفاتر اسناد رسمی و سایر مراکز خدماتی نیز از مزایای این سامانه است.

به گفته این مسئول، با ارائه کد رهگیری به مشتری اطلاع‌رسانی مستمری در تمام مراحل دریافت خدمت به فرد ارائه می‌شود.

وی در پایان برخی از خدماتی که در سامانه قابل دسترسی است را شامل درخواست استعلام محضر، درخواست جابه‌جایی کنتور، درخواست تغییر تعداد واحد، درخواست بررسی مصارف نامتعارف، مشاهده آخرین صورتحساب و درخواست برقراری انشعاب برشمرد.

به گزارش فارس، آدرس سامانه الکترونیک امور مشترکان آبفای شیراز http://moshtarak.abfa-shiraz.ir است.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول