اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشانی آبیک:

معلمان باید دانش‌آموزانی ولایی تربیت کنند

رئیس دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک گفت: معلمان باید دانش‌آموزانی ولایی تربیت کنند که دغدغه آن‌ها مسائل دینی باشد.

معلمان باید دانش‌آموزانی ولایی تربیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بهمن مهری در همایشی که در سالن اجتماعات دانشگاه غیرانتفاعی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: معلمان نباید نسلی تربیت کنند که نسبت به مکتب اسلام و انقلاب بی‌تفاوت باشند بلکه باید نسلی را تربیت کنند که نسبت به مسائل دینی و نظام اسلامی حساس بوده و دغدغه داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، افزود: معلمی شغل انبیاست که شغلی ارزشمند که بسیار دارای جایگاه والایی است.

این مسئول بر تقویت خودباوری و افزایش غرور ملی در دانش‌آموزان از سوی معلمان تأکید و خاطرنشان کرد: معلمی شغل نیست بلکه هنر و فداکاری است و معلم همانند شمعی می‌سوزد تا نوجوان و جوانی را پرورش دهد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم کشوری داشته باشیم که زیر زور و ستم دشمنان نرود، معلمان باید دانش‌آموزانی خودباور، معتقد و مؤمن تربیت کنند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک نیز در این همایش با اشاره به آیات یک و دو سوره مبارکه قلم گفت: خدای متعال قسم‌های زیادی را در قرآن کریم یاد کرده ولی قسم به قلم قسم بی‌نظیری است که مصداقش امروز در دست معلمان و اساتید دانشگاه است.

وی افزود: لازمه نوشتن با قلم فکر و اندیشه است بنابراین خدا به اندیشه‌های مقدس معلمان نیز قسم خورده است.

این مسئول ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام روزی در مسجدالنبی (ص) دو گروه را مشاهده کردند که گروهی در حال ذکر و عبادت بودند و گروهی دیگر مشغول تعلیم و تعلم، که ایشان فرمودند خدا مرا برای تعلیم و آموزش فرستاده است و رفت در جمع گروه علم و دانش قرار گرفت که این حرکت زیبا و به یادماندنی پیامبر اکرم (ص) قداست و جایگاه علم‌آموزی و معلمان را می‌رساند.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول