اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود، گفت: تحول در آموزش و پرورش به شکل راهبرد حکومتی بوده و به دولت‌ها وابسته نیست.

نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تدوین و ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری در سخنرانی قبل از خطبه‌‌های نماز جمعه امروز ساری، اظهار داشت:‌ روز میلاد حضرت فاطمه(س)، روز کارگر و روز معلم را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: آثاری که از استاد مطهری برای ملت ما باقی مانده، مورد تایید امام راحل بود و مطالعه این آثار را یادآوری فرمودند.

این مسئول تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش مازندران از موفق‌ترین معلمان کشور هستند.

وی با بیان اینکه معلمان مازندرانی، بالاترین تسهیلات را در سطح کشور دارند، گفت:‌ میانگین مدرک ارشد معلمان مازندران در سطح کشور، رتبه نخست است و نشان می‌دهد تحصیلکردگان کشور، به ویژه در مازندران به شغل شریف معلمی، توجه بسیار زیادی دارند.

امیری با اشاره به اینکه رهبری سیاست‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش را به قوای سه‌گانه ابلاغ فرمودند، افزود: این پاسخی به همه افرادی است که تغییرات آموزش و پرورش را وابسته به حضور یک وزیر و یا دولت می‌دانستند.

وی ادامه داد: ‌ابلاغ سیاست‌ها از سوی رهبری اشاره به این دارد که تحول در آموزش و پرورش به شکل راهبرد حکومتی و به اصل نظام وابسته است و به دولت‌ها وابسته نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: ابلاغ این سیاست‌ها از آن دست فرمان‌هایی است که می‌تواند رویکرد حیات طیبه را مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: ‌ارتقای آموزش و پرورش، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نیروی انسانی، پاسخ به تمام نقادانی است که آموزش و پرورش را یک مصرف‌کننده صرف می‌دانند.

امیری یا یادآوری این نکته که آموزش و پرورش، مولد نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی است، تصریح کرد: آموزش و پروش متولی تربیت از مهدکودک تا دانشگاه است و دستگاهی حاکمیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: استراتژی کلی در نظام آموزشی کشور، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای است.

وی گفت: طی دو سال اخیر در مسیر توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

امیری افزود: روزآمد ساختن محتوای برنامه تعلیم و تربیت و تدوین برنامه درسی ملی از دیگر برنامه‌های مورد توجه است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون جای خالی اجرایی کردن سیاست‌های نظام در آموزش و پرورش، مشهود بود.

وی با اشاره به اینکه موظف هستیم جایگاه معلم را ارتقا بخشیم، ادامه داد: نظام رتبه‌بندی معلمان به زودی تدوین و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه نخستین برنامه هفته معلم را با یاد شهدا آغاز می‌کنیم، گفت: یک پنجم از شهدای استان، مربوط به قشر فرهنگیان و معلمان است.

امیری در پایان گفت: 300 شهید فرهنگی و 1710 شهید دانش‌آموز، مزین کننده فضای آموزش و پرورش این استان هستند.

انتهای پیام/86007/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول