اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

معلم دیده‌بان مرزهای علمی و فرهنگی کشور است

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: معلمان دیده‌بانان مرزهای علمی و فرهنگی کشورند و ما باید برای استقرار ایران در عرصه‌های علمی و فن‌آوری نگاه مهندسی به حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

معلم دیده‌بان مرزهای علمی و فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، عباس حسنی محتشم در سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: هر جامعه‌ای که به آموزش و پرورش خود بها دهد آن جامعه به رشد و ترقی می‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به عدالت در جامعه دست یابیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش کشور نداریم، افزود: در سند تحول بنیادی که بومی محور و با محوریت اسلام، قرآن و منویات علما و رهبر معظم است باید جامعه، معلمان و مردم برای رسیدن به اهداف آن کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در هشت فصل مشخص شده، گفت: یکی از سرفصل‌های این سند بیان ارزش‌هاست که چگونه بهره‌برداری از سیره پیامبر و سیره عملی حضرت زهرا(س) را در چشم‌انداز عفاف و حجاب دختران دانش‌آموز به کار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ملی درسی جمهوری اسلامی ایران با حضور صاحب‌نظران، اساتید، دانشگاهیان و حوزویان کشور در همایشی بررسی، تدوین و در تاریخ 30 فروردین ماه تصویب شد.

حسنی‌محتشم  اضافه کرد: نگاه ما در عرصه برنامه درسی متناسب با کتاب و محتوا و همچنین آموزش است که محور تمام مصوبات معلم به عنوان رکن اصلی برنامه درسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف‌ آموزش و پرورش این است که برنامه درسی با مختصات فرهنگی به صورت همه جانبه بتواند در همه عرصه‌ها ایران را به پله‌های ترقی برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در تربیت شهروند خوب باید ایمان، تفکر، علم و عمل، اخلاق و خدمت به خدا و خلق مشخص شود.

وی یکی از اهداف سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را رسیدن به حیات طیبه عنوان کرد و افزود: مجموعه فعالیت‌های آموزشی که در سند تحول بنیادی با مختصات فرهنگی و تربیتی ناظر به توجهاتی از طریق مصوبات قانونی صورت گرفته برای رسیدن به همین حیات طیبه است.

حسنی‌محتشم اضافه کرد: معلمان دیده‌بانان مرزهای علمی و فرهنگی کشورند و ما باید برای استقرار ایران در عرصه‌های علمی و فن‌آوری نگاه مهندسی به حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: نقش غیرقابل انکار آموزش و پرورش برای تمام نهادها و همه مردم در رشد پایدار کشور مشخص شده و همه مردم می‌دانند که تنها زمانی آموزش و پرورش و فرهنگ کشور ارتقا می‌‌یابد که آموزش پرورش آن کشور اصلاح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه در استان حدود 3 هزار کلاس هوشمندسازی شده گفت: در این کلاس‌ها دانش‌آموزان طبق استعداد خود و چهار چوب مشخص متناسب با فن‌آوری جدید از آخرین یافته‌ها مطلع می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت دانش‌آموزان در المپیادها و کسب موفقیت در آن نسبت به سال گذشته بیش از 200 درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: 144 نفر از دانش‌آموزان در مرحله اول المپیاد شرکت کرده و موفق به کسب امتیاز شده‌اند که این میزان، در سال گذشته کمتر از 45 درصد بوده است.

حسنی محتشم افزود: ما در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد به لحاظ کمی و کیفی توانسته‌ایم نتایج مطلوبی کسب کنیم که می‌توان گفت در مدرسه تیزهوشان 110 درصد به صورت کمی در المپیادها به موفقیت رسیده و به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در نظرسنجی انجام شده معلمان سالم‌ترین و محبوب‌ترین قشر جامعه هستند، ابراز داشت: نگاه ما به معلمان باید به گونه‌ای باشد که منزلت اجتماعی آنها مدنظر ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول