اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

همه افراد موفقیت‌های خود را مدیون زحمات معلمان هستند

امام جمعه ابهر گفت: همه افراد موفقیت‌های خود را مدیون زحمات معلمان هستند.

همه افراد موفقیت‌های خود را مدیون زحمات معلمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابهر به سالروز شهادت متفکر بزرگ و فیلسوف و عارف کامل آیت‌الله مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: این بزرگوار در دوران زندگی خود، همه تلاش خود را برای دفاع از حقایق اسلام و معارضه و مقابله با دشمنی‌های مختلف در این زمینه صرف کرد.

وی با اشاره به اینکه این متفکر چشمه فیاض و جوشانی بود که می توانست برکات بسیار زیادی و جدیدی را به عالم اسلام ارزانی کند، اضافه کرد: متاسفانه دشمنان قبل از دوستان او را شناختند و اجازه ندادند بیش از آن برکات این بزرگوار به جامعه انسانی برسد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه شهید مطهری یک فهمنده و فهماننده خوبی بود، افزود:  از آنجاییکه که شهید مطهری متعلم خوبی بود معلم خوب و الگوی معلمان شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرروش در کشور افزود: اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، به سعادت معنوی به سیطره سیاسی، به پیشروی علمی و آبادانی برسد، باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه هر شخصیتی موفقیت خود را مدیون زحمات معلمان است، افزود: معلمی حرفه و شغلی برای درآمد زایی نیست، معلمی عشق و هنر برای تربیت انسان‌ها است.

وی با تاکید بر تلاش نظام آموزش و پرورش درزمینه حل مشکلات این قشر از جامعه گفت: بومی‌سازی معلمان زن در روستاهای دور دست از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به وسوسه‌های شیطان برای گمراه کردن انسان‌ها افزود: تهذیب نفس از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شیطان از راه القائات باطل، حس ترس از آینده را در وجود انسان‌ها ایجاد می‌کند، اضافه کرد: توکل به خدا، پایداری و استقامت انسان‌ها را در برابر وسوسه‌های شیطان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/73005/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول