اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

نسل امروز نیازمند شناخت ارزش‌های انقلاب است

فرماندار کوهبنان گفت: نسل امروز جامعه ایران اسلامی نیازمند آن است که ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به خوبی بشناسد.

نسل امروز نیازمند شناخت ارزش‌های انقلاب است

به گزارش خبرنگار کوهبنان منصور متقی در جشن بزرگی که به مناسبت روز معلم در سالن رهبری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین و اساسی‌ترین نشانه معلم نمونه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخورداری وی از سوز و گداز در انسان‌سازی است.

وی افزود: شرافت و مرتبیت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به جا است.

متقی بیان کرد: مطهری انسانی بود که در محضر معلمان و استادان بزرگ حوزه علمیه قم فقه، اصول، کلام، فلسفه و عرفان آموخت و خود معلمی آگاه و بصیر شد.

وی عنوان کرد: شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به معارف بشری نظر می‌کند و سپس تمام تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می‌یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می‌سازد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است و معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

متقی خاطرنشان کرد: نخستین و اساسی‌ترین نشانه معلم نمونه برخورداری او از سوز و گداز در انسان‌سازی است، عشق و سوز معلم سبب می‌‌شود که محیط آموزشی محیطی پرشور و نشاط شود و در این محیط معلم و شاگرد امیدوارانه به آینده نگاه می‌کنند و برای روزهای بهتر و روشن تلاش می‌کنند.

وی اذعان داشت: نسل امروز جامعه ایران اسلامی نیازمند آن است که ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به خوبی بشناسد و این ارزش‌ها هویت نظام اسلامی ما و شناخت آن برای جوانان و نوجوانان بسیار ضروری است.

فرماندار کوهبنان گفت: معلمان که معماران اصلی شخصیت جوان و نوجوانند، رسالتی مهم در این زمینه دارند و معلمان باید با بیان فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر متفکر و فرزانه انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بیان رشادت‌ها، شهادت‌ها، ایثارها و جانبازی‌های رزمندگان اسلام یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را در ذهن‌ها زنده نگه دارد و نسل جدید را با آن حماسه‌ها آشنا سازد.

انتهای پیام/80012/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول