اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دفاع از قرآن و اهل بیت شرف انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شرف انقلاب ما این است که قرائت ناب از قرآن و اهل بیت را ارائه کرده و دفاع از آن را در دستور کار قرار داده است.

دفاع از قرآن و اهل بیت شرف انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در نشست با جمعی از شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی بسیج کشور به شکل‌گیری هزاران فرقه عرفانی، صدها فرقه کلامی و ده‌ها فرقه فقهی اشاره کرد و اظهار داشت: این در حالی است که ندای اصلی قرآن تمسک و توسل به حبل‌المتین است.

وی خاطرنشان کرد: در برابر هجمه‌های امروز باید به قرآن پناه برد که این هجمه‌ها شامل هجمه شدید فرهنگی است که ضرورت دارد با شکستن این حصار‌ها به نور قرآن متوسل شویم.

وی گفت: در هنگامه هجمه‌های استکبار و دشمنان اسلام دفاع از قرآن و اهل بیت بزرگ شرف انقلاب اسلامی است.

باید به حافظان و قاریان قرآن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی بهتر آن است که برای حافظان و قاریان قرآن حساب ویژه‌ای باز شده و توجه خاصی به آنها صورت گیرد، یادآور شد: همانگونه که در دوران نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار قاریان و حافظان قرآن جایگاه ویژه‌ای داشتند، ضرورت دارد در جامعه ما نیز به این قشر توجه ویژه و نگاه خاص صورت گیرد.

عاملی گفت: با توسل به قرآن می‌توانیم نسل سالم را پایه‌گذاری کرده و عظمت کلام الهی را در حوزه تربیتی و تعالی بهتر و بیشتر به کار گیریم.

وی عنوان کرد: ما از این جهت گله‌مند هستیم که برای نشان دادن توانمندی یک هنرمند ساعت‌ها برنامه‌ می‌سازند، اما در معرفی و شناساندن یک حافظ و قاری قرآن بسیاری از رسانه‌های ما در عجز به سر می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان تغییر ذائقه و تلاش برای بی‌هویت کردن انسان‌ها از دیدگاه غرب را یادآور شد و بیان داشت: نظام غرب برای به انحراف کشاندن ارزش‌های انسانی سعی می‌کند، اصول را با تغییر ذائقه بشکند و به جای بهره‌گیری از کلام الهی جوان و نوجوان را طوری تربیت کند و ذائقه او را تغییر دهد تا در نهایت سر از مجالس و محافل لهو و لعب در‌آورد.

عاملی افزود: ما در نشان دادن عظمت قرآن در تمام حوزه‌ها باید نگاه عمیق و باور هجومی داشته باشیم نه اینکه با انفعال بخواهیم از جریان‌سازی‌های قرآنی عقب بمانیم، چرا که اگر به واسطه قرآن جریان‌سازی نکنیم در مقابل، غرب تفکرات خود را جریان‌سازی می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر امروز غرب آژیر تجاوز درست می‌کند،‌ اسپری دفع مزاحم برای زنان غرب پدید می‌آورد و لباس‌های ویژه در صیانت از زنان در برابر مردان هوسران تولید می‌کند، همه نشان افول مفاهیم ارزشی و انسانی است که غرب با آن بیگانه بوده و نتوانسته از این طریق ذائقه بشر را با حقیقت مطابقت دهد.

امام جمعه اردبیل توجه به حقیقت قرآن، معنویت و مفاهیم آن را بالاتر از قرائت و حفظ ظاهری توصیف کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که در اوج استقلال و حفظ حاکمیت ملی توانسته است در سایه قرآن امت اسلامی را به سمت عزت روز‌افزون سوق دهد، در حالی که در خود آمریکا حاکمیت ملی نقض شده و به خواسته‌های مردم اهمیتی داده نمی‌شود.

آیات قرآن باید تبدیل به محاوره‌های روزانه شود

عاملی حاکم شدن سیستم تربیتی قرآن را در جامعه به ویژه خانه و مدرسه یادآور شد و گفت: بسیاری از آیات قرآن باید تبدیل به محاوره روزانه ما شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دو عنصر عدالت و صداقت در قرآن تجلی واقعی پیدا کرده، چرا که با دستور‌العمل سعادت‌بخش قرآن می‌توان قلب‌ها را فتح کرد و دل‌ها را آرامش بخشید.

انتهای پیام/62001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول