اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

فکر نکنید در انتخابات 92 جریان‌های لائیک مثل گذشته حاضر می‌شوند

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: قضیه پیچیده است،فکر نکنید در انتخابات 92 جریان‌های لائیک مثل گذشته حاضر می‌شوند.

فکر نکنید در انتخابات 92 جریان‌های لائیک مثل گذشته حاضر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ‌امروز در همایش حماسه‌سازان سیاسی طلاب و روحانیون بسیجی، حوزه علمیه خراسان‌رضوی در حسینیه امام خمینی مشهد اظهار کرد: این جریان در هر موقعیتی در شکل خاص خودش به عنوان سرباز انحراف جلوه می‌کند، مسئله قدرت‌یاب‌ها و فرصت‌طلب‌هاست.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در یک جامعه به پا خاسته در میان مردم پویا و متحرک هنگامی که تکلیفی از طرف مقام ولایت ابلاغ می‌شود معنا و مفهوم لغتی است که موردنظر مقام ولایت است.

وی با اشاره به تاریخ پس از پیروزی انقلاب یادآور شد: جامعه ما در طی 34 سال پس از پیروزی انقلاب هم پویا و متحرک بوده و هم پویش و حرکتش با شجاعت همراه بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به یک جامعه متحرک و پویای در حال حرکت تکلیف تولید حماسه‌سازی می‌شود یعنی ایجاد یک فوق‌العادگی در جریان حرکت و پویش دلاورانه‌ای که به صورت مداوم انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت: این همان نقطه‌ای است که از نهضت فاطمه زهرا(س) درس می‌گیریم.

* مقام معظم رهبری امسال از ما یک حرکت فوق‌العاده خواستند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) یک حماسه بودند تصریح کرد: در عرصه فداکاری و جان دادن و آبرو دادن آن نقطه حماسه در سیره سیاست‌ساز فاطمه زهرا(س) کجاست.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: فاطمه زهرا(س) یک حرکت طبیعی معمولی پویای دلاورانه نبود یک فوق‌العادگی و یک ابتکار بود؛ فاطمه زهرا(س) یک حماسه بود.

وی گفت: حماسه را در جنگ بدر، احزاب، تبوک و حنین و عمدتاً در نمایه قهرمانی‌های مولا امیرالمؤمنین(ع) مشاهده می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در جنگ احد که 3 هزار نفر به سر پیغمبر ریختند علی(ع) در مقابلشان یکه و تنها به پا خاستند و آن 3 هزار نفر را شکست داد، این یعنی حماسه.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امیرالمومنین در جنگ احزاب به صورت بی‌نظیر بود، در خیبر و باقی رویارویی‌ها شما نماد شجاعت و حماسه را در سیمای علی(ع) می‌توانید ببینید.

* حماسه‌ای بسازیم که یک خطی را در تاریخ انقلاب تثبیت کند

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه عنوان کرد: در جریان سیاست‌ داخلی یک مجاهد دلاور می‌آید در میدان آن هم یکه و تنها در مقابل جریان انحراف مقابله می‌کند و مقاومت می‌کند و نه تنها پیروز شود بلکه خط پیروزی این جریان را در تاریخ می‌سازد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند سال حماسه سیاسی، مسئله حرکت و پویش دلاورانه یک جریان مستمر در طول 34 سال انقلاب را نمی‌خواهند، چرا که آن را داریم.

وی خاطرنشان کرد: از ما یک حرکت بی‌نظیر فوق‌العاده از موضوع حماسه خواستند که دقیقاً همان کاری است که حضرت زهرا(س) انجام داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حماسه‌ای بسازیم که یک خطی را در تاریخ انقلاب تثبیت کند بیان داشت: حماسه‌ای که دشمنانمان ناامید شوند و مردم خطشان را برای همیشه بشناسند، می‌سازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: گاهی ممکن است دست به کارهایی بزنیم که از جان و آبروی خود بگذریم.

* مطهری دست مجاهدین خلق را رو کرد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مطهری قهرمانی بود که با تمام وجود به میدان می‌آمد و حملات و دشنام‌ها را به جان می‌خرید و شخصاً در مقابل انحراف می‌ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: کسی که ثابت کرد آنها ضددین و ضدخدا هستند شهید مطهری بود. این برای مطهری هزینه‌های زیادی از آبرو و حیثیت داشت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مطهری به عمق مبارزه با نفاق در انقلاب و دین با همه حیثیت و آبرویش رفت.

* رهبری معظم انقلاب به عنوان حجت امام زمان(عج)

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر امروز بنا باشد روی کره زمین وجود امام زمان(عج) یک سپاه متشکل تشکیل بدهد؛ آن سپاه شمایید.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: آن جریانی که به عنوان سکوی امام زمان باشد این نظام و این انقلاب است و رهبری انقلاب به عنوان حجت امام زمان امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این یعنی با تمام فتنه‌ها و انحراف‌ها و نفاق‌ها با همه وجود به عرصه بیایند، شما نه تنها جان و بدن بلکه حیثیت و آبروی خود را به مسلخ بیایید.

وی با بیان اینکه عواملی هستند که می‌خواهند در عرصه قدرت و سیاست بیایند گفت: جریان فتنه نقشه می‌کشد که به صورت یک گفتمان در حاشیه اشخاص قرار می‌گیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه تصریح کرد: آنها تجربه‌های اتاق فکر و نرم‌افزار حرکت را دارند و همه استعدادشان را به پای کسی می‌ریزند که می‌گوید چطور همه را به قدرت برسانم و خودم در قدرت نباشم.

* حماسه سیاسی برای هر قشر یک معنا دارد

امام جمعه مشهد با اشاره به فتنه 88 تأکید کرد: اینکه فکر کنیم نسخه انحراف مثل سال 88 باشد، همه‌اش این نیست یک بخش آن مثل فتنه 88 است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: معنای حماسه سیاسی برای هر قشر یک مفهوم دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: حماسه سیاسی در پهنه جامعه به این است که در عرصه سیاست داخل شوند و در انتخابات شرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: حماسه سیاسی برای ما یک معنای دیگری دارد، یعنی بیایید در میدان بدنه جامعه را در ناحیه‌ای که گفتمان‌های وابسته به جریان نااهل و لائیک نفوذ نکرده باشد جهت دهیم.

وی تصریح کرد: با یک اندیشه فوق‌العاده بصیرانه و خبره‌وار وارد شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: من به عنوان امام جمعه همیشه خطبه می‌گویم ولی اینها کار فوق‌العاده نیست، باید در مرحله‌ای سینه‌چاک خودم و حیثیتم را بیاورم به میدان، این همان کاری است که زهرا اطهر انجام داده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آن جایی که بناست فعالان بیایند به عرصه ملاحظه مقام و شغل و مسئولیت و ارتباطات را نباید داشته باشند.

* خط قرمز‌ها را برای مردم روشن کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه در درجه اول مهم است پدافند قضیه است، این که مردم شرکت کنند یک مسئله و یک کار است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ما باید پدافند داشته باشیم، خط قرمزها را برای مردم روشن کنیم و به مردم بفهمانیم به چه کسی رأی ندهند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: اگر به مردم بگوییم به چه کسی رأی ندهند لازم نیست بگوییم به چه کسی رأی بده، کل جریان‌های فتنه و انحراف را در یک پکیج وارد کرده و جلوی مردم قرار دهیم که به آنها رأی ندهند.

وی افزود: لازمه در عرصه آمدن این است که از خیلی چیزها و رفاقت‌ها و مسئولیت‌ها بگذریم.

* امیدوارم تکلیفمان را در حماسه‌سازی امسال انجام دهیم

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: در حقیقت سپاه متشکل امام زمان شما عالمان هستید و اگر به میدان نیایید و بخواهید با حفظ موقعیت‌ها بیایید و با جریان‌ها تعامل کنید، شما و مایی که این طور باشیم از دیگران چه توقعی دارید.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: طبیعی است که در کشور فضای انتخاباتی به وجود بیاید یک عده‌ کیسه‌هایشان را باز می‌کنند که پر شود.

وی تصریح کرد: یک عده برای سرباز شدن در جریان‌های قدرت‌طلب و فرصت‌طلب کار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: یک عده در ستادها وارد می‌شوند و در نتیجه به قدرت رسیدن شخص برای خودشان موقعیتی در آینده کشور ردیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه به جای جیب‌ دوختن و فکر موقعیت کردن به دنبال قربانگاه بگردیم گفت: دنبال مسلخ باشیم که در این مسلخ خودمان را فدا کنیم تا جریان‌های منحرف نتوانند در عرصه قدرت وارد شود و این یعنی حماسه.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان بیان داشت: امیدوارم تکلیفمان را در حماسه‌سازی انجام دهیم و آموزه حماسه از مکتب ولایت‌مدار صدیقه کبری در موقعیت و تکلیف حماسه‌سازی امسال باشد.

انتهای پیام/6625/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول