اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند

رییس جمهور اصلح می‌تواند مشکلات را از سر راه نظام بردارد

ائمه جمعه جنوب تهران بر انتخاب رییس جمهور اصلح توسط ملت ایران تاکید کردند.

رییس جمهور اصلح می‌تواند مشکلات را از سر راه نظام بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده امام‌جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: مردم عصر امام علی (ع)، هم علی را نشناختند، حتی به گونه‌ای رفتار زشت و ناپسند از خود نشان دادند که دل علی را خون کردند و علی (ع) فرمود «من خیلی دوست می‌داشتم اصلاً شما را نمی‌دیدم!  اصلاً با شما آشنا نبودم! خدا شما را نابود کند که خون به دل علی کردید.»

وی ادامه داد: سال 1392 در حالی آغاز شد که با  هدفگذاری کلان رهبری سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام گرفت. این نامگذاری در حالی صورت می‌گیرد که انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراها در خرداد ماه این سال برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی که بعد از فتنه سال 88 و انتخابات ریاست جمهوری دهم تلاش فراوانی برای کاستن از مشارکت سیاسی ملت ایران و نامشروع جلوه دادن جمهوری اسلامی داشتند در انتخابات اسفند ماه 1390 با اتخاذ سیاست تحریم انتخابات برای عدم حضور ملت در پای صندوق‌های رای با تمام توان هزینه کردند که به لطف نصرت الهی و بصیرت ملت ایران حاصلی جز افزایش حضور و برگزاری انتخاباتی با بیش از 64 درصد مشارکت نداشتند.

امام جمعه خیرآباد گفت: این جریان در انتخابات آتی دیگر نتوانست با صراحت از سیاست تحریم انتخابات سخن بگوید اما مدت‌ها است که با اتخاذ سیاست (تحریم اقتصادی) و افزایش فشارهای معیشتی به ملت ایران تلاش دارد تا با افزایش نارضایتی‌ها و به‌هم ریختن بازار اقتصادی به طور غیرمستقیم  ملت را از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کند و از مشارکت آنان بکاهد سیاستی که نشانه‌های شکست آن نیز چند ماهی است آشکار شده است.

وی بیان کرد: هر سال و در هر دوره به طور طبیعی  فراز و نشیب‌هایی است و زندگی ملت‌ها در بردارنده توفیقات در کنار شکست‌ها و پیروزی‌ها در کنار ناکامی‌ها و خوشی‌ها در کنار ناخوشی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده اذعان داشت: مقام معظم رهبری به زیبایی در سال 91 فرمودند «سال 91 مثل همه سال‌ها سالی متنوع و دارای رنگ‌ها و نقش‌های گوناگون بود شیرینی هم داشت، پیروزی هم داشت عقب ماندگی هم داشت زندگی انسان‌ها در طول حیات همیشه همین جور است با کش و قوس‌ها همراه هست با فراز و نشیب‌ها همراه است مهم این است که از نشیب‌ها خارج شویم و خودمان به اوج برسیم.»

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: بیانات رهبر انقلاب در جمع کارگران فضای شفاف‌تری را در ارتباط با شاخص‌های مورد نیاز کشور در حوزه مدیریت دستگاه اجرایی پیش روی مردم و نخبگان سیاسی گشود تا در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری منتخب ملت انطباقی حداکثری با نیازهای انقلاب در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی داشته و اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی بیشتری را برای کشور رقم زند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در فراز پایانی بیانات مهم هفته گذشته شاخص‌هایی را درباره ویژگی‌های مورد نیاز برای ریاست جمهوری منتخب مورد تاکید قرار دادند که در واقع بیان تفصیلی تاکید گذشتشان بر انتخاب فردی بود و ویژگی‌هایی را مطرح کردند که می‌تواند مشکلات فعلی را از سر راه ملت و نظام برداشته و مسیر را برای تحقق اهداف بلند مدت انقلاب اسلامی هموار کند.  

                                                                                                                                                                                                                     *معلمی شغلی برای درآمدزایی نیست                                                                                                                                                                     

امام جمعه جوادآباد با بیان اینکه هر شخصیتی موفقیت خود را مدیون زحمات معلمان است، افزود: معلمی حرفه و شغلی برای درآمدزایی نیست، معلمی عشق و هنر برای تربیت انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی با تاکید بر تلاش نظام آموزش و پرورش در زمینه حل مشکلات این قشر از جامعه گفت: بومی‌سازی معلمان زن در روستاهای دور دست از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وسوسه‌های شیطان برای گمراه کردن انسان‌ها افزود: تهذیب نفس از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.        

انتهای پیام/2462/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول