اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیلی برانتخابات شورای اسلامی شهر بناب در آوردگاه چهارم

عدم استقبال نیروهای متخصص از انتخابات شورای اسلامی شهر بناب با وجود 9 نفره شدن تعداد اعضای شورای اسلامی این شهر می‌تواند دلایل مختلف و البته اشرافی بر آینده شهر بناب داشته باشد.

تحلیلی برانتخابات شورای اسلامی شهر بناب در آوردگاه چهارم

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، گویا شهر بناب همچنان می‌خواهد بدون بهره‌مندی از صدها و شاید هزاران فارغ‌التحصیل از رشته‌های تخصصی در حوزه مدیریت شهری، معماری، عمران و شهرسازی و بسیاری از مدیران با تجربه و نیز نیروی جوان دیگر بی‌بهره بماند.

در بناب نیز همچون سایر شهرهای کشور نشست‌های خانگی، حضور در مجالس ترحیم، پیامک‌های تبریک در مناسبت‌های مختلف در آستانه چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برقرار است. اما با این تفاوت که در بناب با توجه به قانون جدید انتخابات شوراها دو نفر به تعداد اعضای شورای اسلامی این شهر افزوده خواهد شد تا جمعاً به 9 نفر برسد.

ضمن آنکه عملکرد شورای اسلامی شهر بناب در ادوار قبلی و همچنین برخی اتفاقات غیرمنتظره که در سه دوره قبلی این شورا از سوی شورای اسلامی شهر بناب شاهد بودیم، از جمله دلایلی بوده که افراد تحصیلکرده و متخصص در رشته‌های مدیریت شهری، معماری، عمران و شهرسازی حاضر به حضور در این رقابت نشوند.

به هرحال طبق شواهدی که از سابقه مدیریتی و اجرایی و نیز مدارک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان موجود است، گویا نه تنها در حوزه انتخابیه شهر بناب به سمت تخصصی شدن و بهره‌مندی از نخبگان حرکت نمی‌کنیم، بلکه اندک افراد متخصص و با تجربه نیز از ورود به انتخابات شوراها بی‌رغبت شده‌اند!

شاید چربش نگاه سیاسی و رقابت‌های نه چندان تخصصی در ادوار مختلف انتخابات شوراها سبب سرخوردگی نخبگان شهر و تا حدودی در پیش گرفتن بی‌تفاوتی سیاسی و عزلت گزینی اجباری آنان شده است.

از این رو افراد غیرمرتبط به مسائل شهری و شوراها چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان افراد پشت صحنه که به چینش افراد و ارائه لیست می‌پردازند، سبب شده است توسعه شهر بناب قربانی لجاجت‌های افراد سیاسی شود.

در دیگر سو گویا مردم بناب همچنان می‌خواهند بدون بهره‌مندی از صدها فارغ التحصیل در رشته‌های تخصصی، شاهد جدایی نخبگان شهر از سرنوشت زادگاهشان و توسعه معکوس شهر بناب باشند. مثل همان کاری که در ادوار گذشته انتخابات شوراها در شهر بناب با معضل قومیت‌گرایی و ورود افراد با پشتوانه حمایتی روستاهای اطراف و یا روش‌های تبلیغی غیرمتعارف مواجه بودیم.

بدیهی است که توسعه و پیشرفت را جز با طبقه آگاه و بیدار هر شهر نمی‌توان تحقق بخشید. از این رو آفت حاکم بر مدیریت شهر بناب جز با بازگشت به منش اخلاقی و نگاه تخصصی فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی معمول و دستجات و مسائل شخصی که مهم‌ترین نیاز و ضرورت شهر بناب است، دفع نخواهد شد.

علاوه بر مسائل مطروحه برخی از مسائل دیگر شهر نیز نباید از دید شورای منتخب آینده پنهان بماند، توجه به نظافت عمومی شهر به ویژه ورودی‌های آن که چندین بار مورد انتقاد استاندار محترم آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان بناب قرار گرفته بود، توجه به وضعیت آسفالت خیابان‌ها و محلات مختلف شهر، جلوگیری از توسعه بی‌رویه حاشیه‌های شهر و نیز ساخت و سازهای غیرمجاز که آینده شهر را تهدید می‌کند و دهها خواسته دیگر که مردم بناب انتظار دارند منتخبان دوره چهارم شورای اسلامی شهر نه تنها در راستای حل آنها قدم بردارند، بلکه آنها را جزو وظایف ذاتی و محول خود بدانند و قطعاً این تحقق نخواهد یافت مگر با انتخاب افراد شایسته از بین 58 نفر کاندیدای ثبت نام کرده و استفاده از مشاوران خبره در مسائل شهری، عمران و آبادانی. 

انتهای پیام/60004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول