اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

شوراهای اسلامی محل تاخت و تاز جنا‌ح‌های سیاسی نباشد

امام جمعه بویین زهرا گفت: شوراهای اسلامی نباید به محلی برای تاخت و تاز جنا‌ح‌های سیاسی قرار گیرد.

شوراهای اسلامی محل تاخت و تاز جنا‌ح‌های سیاسی نباشد

 حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در حاشیه دیدار با کارکنان شهری و شوراهای اسلامی بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: بر طبق اصل هفتم قانون اساسی، شوراها از ارکان تصمیم‌گیری در اداره کشور، نزدیک به ساختار رسمی دولتی و در عین حال همراه و همیار با شهروندان بوده و واسطه بسیار خوبی بین مردم و مسئولان کشور در راستای تسهیل در کارها هستند.

وی افزود: توفیق شوراهای اسلامی در دست‌یابی به اهداف توسعه شهری گامی مؤثر در مسیر افزایش اعتماد عمومی به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند بوده و زمینه‌ساز حضور پرنشاط در تمامی عرصه‌های پیشرفت و توسعه کشور است.

امام جمعه بویین زهرا افزود: بنابر فرموده مقام معظم رهبری بنیاد نهاد شوراها بر برطرف کردن عملگرایانه مشکلات عینی و مشخص مردم در شهر و روستا بوده و هدف از آن نیز ایجاد بستر اخلاقی و راحت برای زندگی شهروندی است.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی نباید به محلی برای تاخت و تاز جنا‌ح‌های سیاسی قرار گیرد، تصریح کرد: توفیق نسبی شوراهای هر دوره نسبت به دوره‌های پیشین در شهر‌های مختلف بیانگر این مسئله است که امروز شوراها در راه خدمتگزاری تلاش کرده و باید در گزینش شهرداران و دهیاران ملاک‌های مهم را به عنوان اولویت قرار دهند.

امام جمعه بویین زهرا امانت، دین‌داری، کفایت، کارآمدی، نجابت، حسن سلوک با مردم را از شاخصه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا برشمرد و افزود: دخالت در جناح‌بندی‌ها و داشتن انگیزه‌های حزبی، گروهی و شخصی و طایفه‌‌ای همانند زهر مهلکی است که شوراهای اسلامی را از ادامه مسیر خدمتگزاری باز داشته و کار آنان را کم سود و زیان‌بخش می‌کند.

زرینه ادامه داد: شوراهای اسلامی باید در امر حسابرسی از کار شهردار و دهیاران نیز عینا شاخصه‌های مهم را در نظر گرفته و به تکلیف بزرگ الهی عمل کنند.

وی ابراز داشت: توجه به معماری اسلامی، رعایت زیبایی و استحکام بناها، ترویج فرهنگ تعلم و قانون، گسترش نماد‌های دینی و اخلاقی، روان‌سازی خدمات‌رسانی، عدالت، فراگیری خدمات و توسعه فضای سبز، اهتمام به سلامت محیط زیست، و توجه به نیاز‌های جانبازان، مصدومان جسمی و نگاه عدالت‌گستر از وظایف کارکنان و مسئولان شهری است.

امام جمعه بویین زهرا گفت: همچنین شهرداران، اعضای شورای اسلامی و کارکنان اجرایی در شهر‌ها لازم است تا نسبت به امور بانوان و جوانان نیز توجه داشته و در این حوزه تلاش کنند.

وی با اشاره به هم‌زمانی برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که مردم با نهایت دقت و بصیرت به افرادی متدین، مؤمن و کارآمد و خوش سابقه رأی داده و زمینه خدمت‌رسانی بیشتر را فراهم کنند.

انتهای پیام/77005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول