اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

دولت و مجلس جایگاه شوراها را ارتقا دهند

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: متاسفانه تا امروز دولت و مجلس آن‌گونه که باید به شوراها بها نداده‌‌اند در حالی که ما از مجلس و شخص رئیس جمهور انتظار داریم جایگاه شوراها را تا جایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده ارتقا دهند.

دولت و مجلس جایگاه شوراها را ارتقا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری صبح امروز در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در سالی که هجمه سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران و بی‌رونق کردن حضور مردم اوج گرفته است ملت ایران عزمشان را جزم کردند تا در 24 خرداد نفس دشمن را در توطئه‌چینی علیه انقلاب اسلامی ببرند و اجازه ندهند شاهرگ خیانت و برخی توطئه‌ها ردپایی در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی به وجود آورد.

وی با یادآوری اینکه همه دوستان و دشمنان نظام چشم به راه خلق حماسه 24 خرداد و حضور آحاد مردم در صحنه دارند، خاطرنشان کرد: یکی از دسیسه‌هایی که دشمن برای دلسرد کردن مردم در انتخابات تدارک دیده است تحریک برخی از گروه‌ها، احزاب و همچنین کاندیداهایی است تا صحنه انتخابات را بی‌رونق و دلسرد‌کننده نشان دهند و بیشتر از اصل موضوع حواشی مدنظر قرار گرفته و انرژی‌ها در این زمینه صرف شود.

رئیس شورای شهر اردبیل به اهمیت و جایگاه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات 24 خرداد در سطح ملی و منطقه‌ای برای راهیابی منتخبان به پارلمان محلی می‌تواند بستری از توسعه مشارکت‌های مردمی و فراگیر شدن حضور آنها را در صحنه مهیا کند چرا که شوراها نمادی از دخالت مردم در امور مرتبط با خودشان است.

سرداری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شورای سوم و جایگاه شورا در قانون اساسی برای پیگیری مطالبات مردم در حوزه عمران شهری و مسائل مرتبط با آن گفت: جایگاهی که در قانون اساسی وجود دارد بسیار وسیع‌تر از جایگاه کنونی شوراست به طوری که وضعیت کنونی شوراها 20 درصد ظرفیت جایگاه واقعی شوراها نیست.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه تا امروز دولت و مجلس آن‌گونه که باید به شوراها بها نداده‌‌اند در حالی که ما از مجلس و شخص رئیس جمهور انتظار داریم جایگاه شوراها را تا جایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده ارتقا دهند.

رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود مناسبت‌های هفته را تبریک گفت و از معلمان به خاطر منزلت علم و عمل و توجه به تربیت شایسته‌ترین انسان‌ها تجلیل کرد و بیان داشت: اگر امروز بشریت در مسیر توسعه و ترقی روز‌افزون قرار گرفته با تلاش و درایت معلمانی است که در سنگر تعلیم و تربیت می‌کوشند و قدرت روحی و معنوی و مادی بشریت را اعتلا بخشند.

سرداری افزود: اساس و پایه دین اسلام نیز بر مبنای تعلیم و تربیت صحیح بنا گذاشته شده و در این زمینه همه باید مسئولانه وارد شده و دلسوزانه بکوشیم حریم‌دار حرمت و جایگاه معلمی باشیم که صاحب نفوذ، خرد و اندیشه والاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود میلاد فخر زنان عالم حضرت زهرا (س) را نیز تبریک گفت و کمال بشر را در اطاعت‌پذیری از خداوند متعال و تکریم پدر و مادری دانست که در دین اسلام به آن توجهی شایسته شده است.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول