اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی:

کارکرد شوراها در امور فرهنگی و بهداشتی رضایت‌بخش نیست

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارکرد شوراها در امور فرهنگی و بهداشتی رضایت‌بخش نیست.

کارکرد شوراها در امور فرهنگی و بهداشتی رضایت‌بخش نیست

حامد قادرمرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در نظام اسلامی ایران یکی از شاخص‌های جمهوریت، حکومت مردم بر مردم به اشکال مستقیم و غیرمستقیم است، اظهار کرد: یکی از ارکان اساسی مدیریت کشور شوراهای شهر و روستا است.

وی با گلایه از اینکه هنوز جایگاه قانونی شوراها برای بسیاری شناخته شده نیست، خاطرنشان کرد: در اصل 100 قانون اساسی جایگاه شوراها بیان شده است.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی شهرها از جمله استان کردستان شوراهای اسلامی به عنوان شورای شهرداری عمل می‌کنند تا شورای شهر، تصریح کرد: علت این مسئله کمتر شناخته شدن وظایف شوراست.

قادرمرزی مسائل اجتماعی و اقتصادی را به عنوان دو کارکرد نخست شوراها بیان کرد و گفت: عملکرد شوراها در این حوزه کمتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل 100 قانون اساسی، شوراها باید در عرصه‌ بهداشت محیط از جمله نظارت بر بیمارستان‌ها و همچنین در زمینه مسائل فرهنگی مثل برگزاری جشنواره‌های مختلف فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: چنین کارکردهایی را در شورای شهر شاهد نبوده‌ایم.

نماینده مردم دهگلان در مجلس نهم شورای اسلامی کارکرد عمرانی و آموزشی را از دیگر وظایف شوراها ذکر کرد و افزود: تمام این موارد باید با همکاری مردم به منصه ظهور گذاشته شود.

قادرمرزی شوراها را مجالسی محلی نامید که اعضای آن برای انجام امور محل انتخابی خود تصمیم‌گیری می‌کنند و تأکید کرد: شوراها در یک عرصه عمومی به عنوان رابط بین عرصه حکومتی و عرصه‌های شخصی عمل می‌کنند.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در تشریح وظایف این هیئت گفت: بر اساس قانون در هر استان 3 نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند ضمن آنکه از هر شهرستان نیز 5 نفر و از هر بخش نیز 3 نفر به عضویت این هیئت درمی‌‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه هیئت اجرایی ثبت‌نام و انجام استعلام نامزدهای شورا و مسئولیت هیئت نظارت بر انتخابات تأیید نهایی آنهاست.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری شعار امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه واژه حماسه مختص شرایط مبارزه است، تصریح کرد: ملت ایران در حال نبرد با کشورهای زورگو برای حفظ عزت ملی خود هستند.

قادرمرزی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه برای نخستین بار تأکید کرد: مشارکت حداکثری علاوه بر تحکیم پایه‌های نظام، حماسه سیاسی را نیز محقق خواهد کرد.

وی اقتصاد ایران را سیاسی نامید و افزود: به دلیل آنکه مجری مسائل اقتصادی کشور رئیس جمهور است، در نتیجه با انتخاب فرد اصلح در انتخابات ضمن اینکه حماسه سیاسی به انجام می‌رسد حماسه اقتصادی نیز تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات پیش از آنکه وظیفه باشد حق شهروندان ایرانی است ابراز امیدواری کرد؛ با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی فردی اصلح زمام امور اجرایی کشور را در دست گیرد.

انتهای پیام/79012‌/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول