اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معلم پیشکسوت رفسنجانی از خاطرات خود می‌گوید

آسفالت محوطه و کاه‌گل پشت بام مدرسه با همکاری دانش‌آموزان

معلم پیشکسوت رفسنجانی به خراب بودن پشت بام مدرسه‌اش در سال 68 اشاره کرد و گفت: در آن سال چون کسی به داد ما نرسید به بچه‌های مدرسه گفتیم دخترها با سطل کاه بیاورند و پسرها با فرغون خاک تا بتوانیم پشت بام را تعمیر کنیم.

آسفالت محوطه و کاه‌گل پشت بام مدرسه با همکاری دانش‌آموزان

آذر حسینی آموزگار ابتدایی که سالیان درازی است در راستای تعلیم و تعلم فرزندان این خاک خدمت می‌کند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: دوران خدمت یک معلم بهترین دوران زندگی او است و ما صداقت، پاکی و خوبی را در بچه‌های دبستان دیدیم و ‌در 28 سال خدمت به آموزش و پرورش علاوه بر یاددهی یادگیری هم داشتم.

حسینی به خراب بودن پشت بام مدرسه‌اش در سال 68 اشاره و خاطر نشان کرد: در آن سال چون کسی به داد ما نرسید به بچه‌های مدرسه که مختلط بودند، گفتیم دخترها با سطل کاه بیاورند و پسرها با فرغون خاک تا بتوانیم با کمک یکدیگر پشت بام را که در حال تخریب بود تعمیر کنیم و این هماهنگی بچه‌ها به قدری زیبا بود که هرگز آن خاطره از ذهنم پاک نمی‌شود.

وی به گوشه دیگری از دفتر خاطرات ذهنش اشاره کرد و افزود: جلوی ورودی سالن مدرسه خاکی بود و زمانی که باران می‌بارید پر از گل می‌شد و بچه‌ها چاره‌ای نداشتند و با کفش‌های گلی وارد سالن می‌شدند و فضایی بد ایجاد می‌شد تا اینکه یک روز متوجه شدم جاده روستا را می‌خواهند آسفالت کنند.

حسینی افزود: نزد مهندسان که نظارت می‌کردند، رفتم و از آنها تقاضای کمک کردم که مقداری از آسفالت‌هایشان را به مدرسه ما بیاورند، آنها هم قبول کردند، اما گفتند فقط آسفالت می‌توانیم، بدهیم اما غلتک و دیگر تجهیزات نه، من هم قبول کردم و باز هم به کمک بچه‌ها با بیل آسفالت‌ها را ریختیم و از بشکه‌های مدرسه به عنوان غلتک استفاده کردیم و جلوی ورودی سالن مدرسه را هم آسفالت کردیم و خیلی هم زیبا شد.

وی پس از بیان خاطرات شیری و آموزنده خود در مورد شرکت در انتخابات گفت: وظیفه شرعی و عرفی ما است که در این انتخابات حضور داشته باشیم و دیگران را نیز به حضور و خلق حماسه‌ای بزرگ‌تر دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/80016/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول