اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

توجه ویژه مجلس به معلمان در بودجه سال 92

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تمام توان و به صورت ویژه در بودجه سال 92 توجه خاص به معلمان را در دستور کار قرار داده و امیدواریم با اجرای نظام رتبه‌بندی دغدغه معیشتی معلمان برطرف شود.

توجه ویژه مجلس به معلمان در بودجه سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری ‌بنه خلخال صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در خلخال اظهار داشت: زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی دو عالم باید برای همه ادوار الگوی زنان و بانوان باشد و دخت نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی کوتاه مدت خود به عنوان یک زن و مادر بر جهانیان ثابت کرد که گوهر درخشانی بود که سرچشمه و منبع زلال امامت و ولایت می‌باشد.

وی با تبریک این فرخنده روز به مادران و زنان به ویژه مادران شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران زنان در تمام عرصه‌ها غرور‌آفرین و در حد بسیار متعالی توانسته‌اند نقش‌آفرینی کنند و در سال حماسه سیاسی و اقتصادی در سنگر حساس خانواده سعی می‌کنند بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات را برطرف کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان به تقارن این روز با سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: فرزند آن حضرت در دوران معاصر توانست در سخت‌ترین شرایط، انقلابی را بنا کند که در آن در تراز معنوی و ارزشی، زنان جامعه به فاطمه (س) و مردان آن به حضرت علی (ع) توسل می‌کنند.

جعفری بنه خلخال به مقام شامخ معلم اشاره کرد و افزود: تجلیل از این مقام در حقیقت تجلیل از شایستگی‌های علم و ادب و دانش است و معلم نمونه بشریت که حضرت ختمی مرتبت است شاگردانی ممتاز و شاخص تربیت کرده و تحویل جامعه بشری داده است که همه آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران گرامیداشت مقام معلم از کارهای اولی‌ است چرا که در چنین روزی مجاهد نستوه و علامه معلم استاد شهید مرتضی مطهری به شهادت رسید و حضرت امام خمینی (ره) به خاطر مقام شامخ این معلم فرزانه و استاد علوم دینی و فلسفه چنین روزی را روز معلم نام نهاد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: یاد و خاطره تمام معلمان شهید و ایثارگری که در سنگر تعلیم و تربیت مجاهدانه حاضر شده و در دفاع از این مرز و بوم قدم پیش نهادند گرامی می‌داریم چرا که این معلمان هم در سنگر علم و هم نشان دادن خصلت‌های برتر انسانی توانسته‌اند عظمت روحی و اجتماعی‌شان را به رخ بکشند.

جعفری بنه خلخال به برخی دغدغه‌ها و نگرانی این قشر در حوزه معیشتی اشاره کرد و یادآور شد: مجلس با تمام توان و به صورت ویژه در بودجه سال 92 توجه خاص به معلمان را در دستور کار قرار داده و امیدواریم با اجرای نظام رتبه‌بندی دغدغه معیشتی معلمان برطرف شده و آنها فراتر از این دغدغه درصدد برطرف کردن دغدغه تربیت و آموزش صحیح نسل آینده باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما در عرصه تعلیم و تربیت یک ضرورت غیر‌قابل انکار است انتقال مفاهیم ارزشی و معنوی در جامعه اسلامی است به طوری که تقارن میلاد فاطمه زهرا (س) با روز معلم نشان‌دهنده این واقعیت است که در سنگر تعلیم و تربیت باید الگوهای فاطمی و علوی به عنوان معیارهای صحیح تربیتی مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در پایان سخنان خود اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش که خود از جنس معلمان است شبانه‌روز تلاش و کوشش‌ خود را مصروف کرده تا معلم جایگاه و منزلتی حقیقی پیدا کند چرا که احساس می‌شود جلب رضایت معلم و احساس عزت‌مندی آنها بهترین باقیات صالحات باشد.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول