اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی‌جزایری:

فاطمه‌ زهرا(س) پیشانی قرآن است/ قرآن از کسانی که آن را نخواندند، شکایت می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه قرآن کریم شافع مشفع است، گفت: قرآن مجید نزد خداوند از کسانی که آن را نخواندند، شکایت می‌کند.

فاطمه‌ زهرا(س) پیشانی قرآن است/ قرآن از کسانی که آن را نخواندند، شکایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در آئین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام‌نور کشور در اهواز با ابراز خرسندی از استقبال پرشور و روزافزون از مسابقات قرآن دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امروز در پرتوی انقلاب اسلامی، مسابقات در رابطه با امور معنوی، هرسال با شور و استقبال روزافزونی روبرو است.

وی در ادامه با اشاره به معجزه بودن قرآن کریم خاطرنشان کرد: : قرآن به خاطر اشتمال به معجزات، حقایق علمی و مقولات هستی معجزه است؛ این‌ها گفته‌‌های یک فرد اشعری (امام فخررازی) است.

*فاطمه‌ زهرا(س) پیشانی قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در قرآن مجید گفت:  فاطمه‌ زهرا(س) قرآن مجسم و پیشانی قرآن بوده که آیات متعددی در قرآن کریم در شأن ایشان نازل شده است.

وی تصریح کرد: به قول مفسر کبیر، فخر رازی، کوچک‌ترین سوره قرآن و در عین حال بزرگ‌ترین سوره قرآن کریم درباره حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به سوره کوثر افزود: این سوره اشاره به خیر کثیر بودن حضرت زهرا(س) دارد و این امر را حتی مخالفین و افرادی که مسلک تشیع ندارند، نظیر فخررازی هم پذیرفته و سوره کوثر را اینگونه تفسیر کرده‌اند.

آیت‌الله جزایری اضافه کرد: در سوره کوثر دو خبر غیبی، قطعی از سوی خدا داده شده است که بعدها و در طول تاریخ صدق آن‌ها آشکار شد؛ اول خبر خدا از نسل کثیر پیغمبر از فاطمه‌ زهرا(س) است. «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ » خدا کوثر را به تو عطا کرد که منشأ نسل پرخیر و برکت است؛ به طوری که فخر رازی می‌گوید، اکنون در اوایل قرن ششم می‌بینیم که این خبر صحت پیدا کرده است.

*اگر هدایت بخواهیم باید به فاطمه(س) و فرزندان او متمسک شویم

وی افزود: فخررازی خبر دوم را «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ؛ دشمنت‏ خود بی‌‏تبار خواهد بود» عنوان می‌کند و می‌گوید: اکنون در قرن ششم از شجره خبیثه بنی‌امیه اثری به جا نمانده است. یعنی هر دو خبر این سوره محقق شد و بر جهانیان آشکار گردید؛ هم کوثر بودن حضرت زهرا(س) که نسل ایشان شجره طیبه شدند و هم خبر دوم که انقطاع نسل دشمنان پیغمبر است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه کوثر به معنای کثرت خیر و برکت و هر آنچه از خیر دنیا و آخرت که انسان را آن را انتظار دارد است، گفت: اگر هدایت بخواهیم باید به فاطمه(س) و فرزندان او متمسک شویم.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه از القاب حضرت زهرا(س) «شفیعه» است، گفت: در قیامت خیلی‌ها از جمله علما، شهدا، اولیا و ائمه(ع) شفاعت می‌کنند؛ لکن از جمع روایات اینگونه به دست می‌آید که منصب شفاعت که برای حضرت زهرا(س) است؛ بدین معناست که محوریت شفاعت و اصل بزرگ این امر فاطمه زهرا(س) است.

*شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق می‌شود

وی ادامه داد: هدایت دنیا و شفاعت عقبی همه از ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه افزود: قرآن کریم شافع مشفع است و از این بابت بین حضرت فاطمه(س) و قرآن تشابه وجود دارد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری گفت: قرآن آن اشخاصی را که آن را خواندند و عمل کردند، شفاعت، اما از سوی دیگر «ماحل مصدق» است؛ یعنی قرآن نزد خداوند از کسانی که آن را غریب کردند و نخواندند، شکایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آگاه باشید که شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح مدرسه مجازی درس خارج فقه و اصول عنوان کرد:  به وسیله چنین مدارسی می‌توان به تعلیم و علم‌آموزی اساتید این حوزه‌ها در سراسر دنیا کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی در تأسیس این مدرسه مجازی محروم نماندن از درس و بحث برای اساتیدی است که در نقاط مختلف استان و کشور عهده‌دار مسئولیت‌ها و هدایت هستند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری گفت: بیش از 200 هزار طلبه از خارج کشور در قم به تحصیل مشغول هستند که پس از آن سفیرانی می‌شوند برای ترویج مکتب انسان‌ساز تشیع، همچنین بیش از 100 مدرسه علمیه در سراسر دنیا داریم.

انتهای پیام/2329/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول