اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس قوه قضائیه:

تکلیف‌مداری مبنای انتخابات در نظام اسلامی است

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: تکلیف‌مداری کاندیداها و رای دهندگان مبنای انتخابات در نظام اسلامی است.

تکلیف‌مداری مبنای انتخابات در نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در همایش "نقش روحانیون و مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: ماهیت انتخابات در نظام اسلامی با دیگر انتخابات در دنیا متفاوت است.

وی عمل و اجرا در انتخابات لیبرال دموکراسی را متفاوت عنوان کرد و افزود: تکلیف‌مداری کاندیداها و رای دهندگان مبنای انتخابات در نظام اسلامی است.

رئیسی انتخاب اصلح را یک تکلیف دانست و تصریح کرد: رای دادن بدون شناخت از افراد در جامعه اسلامی معنا ندارد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در نظام اسلامی انتخابات جدا از عبادت نیست، بیان کرد: انتخابات در امتداد دیگر اعمال عبادی است.

وی خلق حماسه را در راستای تکلیف الهی خواند و یادآور شد: تکلیف الهی بدون شناخت تحقق پیدا نمی‌کند.

رئیسی حماسه را توأم با دینمداری، تکلیف‌مداری و شناخت از دشمن توصیف کرد و گفت: خلق حماسه مجاهدت محسوب می‌شود و سنگر دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است.

این مسئول علما را دارای جایگاه هدایت‌گری دینی بسیار بالا در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: 400 سال است که دنیای غرب با خدا و دین ستیز می‌کند.

* بیشترین آمار معنویت‌خواهی در غرب مشاهده می‌شود

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اکنون بیشترین آمار معنویت‌خواهی به‌ویژه دین اسلام در غرب مشاهده می‌شود، اظهار کرد: دنیای غرب با عرفان‌های کاذب می‌خواهد جوانان را از مسیر اصلی خارج کند.

وی اسلام‌خواهی و مبارزه با استعمار داخلی و خارجی را دلیل قیام مردم کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: غرب به دنبال مصادره کردن قیام مردم منطقه است.

* روحانیت مطمئن‌ترین گروه مرجع برای مردم است

رئیسی در ادامه روحانیت را مطمئن‌ترین و بهترین گروه مرجع برای مردم دانست و تصریح کرد: امر مذکور در پرتو تقوا، سلوک و رفتار تکلیف‌مدارانه، خدامدارانه و توجه به زندگی مردم به وجود آمده است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه به نامگذاری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: شتاب همراه با تعقل از ویژگی‌های حماسه است.

وی بر مقصدشناسی و هدف‌شناسی در حماسه تاکید کرد و یادآور شد: دولت نقش محوری در خلق حماسه دارد و در تمام بخش‌ها باید آرامش را برای مردم در جامعه ایجاد کند.

رئیسی با اشاره به فتنه سال 88، خاطرنشان کرد: دشمن در سال 88 احساس می‌کرد که جایگاهی در داخل کشور پیدا کرده است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری را دارای زوایای مختلفی خواند و بیان کرد: دشمن در حال توطئه است و موضع‌گیری‌های افراد و جریان‌های مختلف را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن عوام‌فریبی و تشویق اذهان مردم را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: انسجام ملی و تکلیف‌مداری باید در مردم بیش از گذشته جلوه‌گر باشد.

رئیسی بر مراقبت روحانیت در مقابل افراد سودجو تاکید کرد و یادآور شد: دشمن متوجه جایگاه عظیم روحانیت در جامعه شده است.

* آمریکا و ناتو به جرم خیانت علیه بشریت محاکمه شوند

وی همچنین به تهدید جامعه از طرف دشمن اشاره کرد و افزود: مواد مخدر سنتی اکنون تبدیل به مواد مخدر صنعتی شده است.

رئیسی تولید مواد مخدر صنعتی را 40 برابر مواد مخدر سنتی در جهان دانست و تصریح کرد: آمریکا و ناتو باید به جرم خیانت علیه بشریت محاکمه شوند و اکنون جمهوری اسلامی ایران در مقام مدعی و آنها متهم هستند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، بیان کرد: روحانیون وظیفه روشنگری در جامعه را به عهده دارند و قوه قضائیه با مفاسد برخورد می‌کند.

انتهای پیام/84001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول