اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 – 86

قناعت: معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند

استاندار گلستان گفت: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.

قناعت: معلمان در ایجاد بستر مناسب برای انتخابات تأثیرگذار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در همایش تجلیل از اساتید و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول به مناسبت روز معلم، اظهار داشت: نظام ایران مبتنی بر اسلام بوده و مردم آن در زمان‌های خاص با حضور در صحنه پایبندی خود را به نظام اعلام کرده‌اند.

وی افزود: اتاق‌های فکر غربی در سال 1390 برای تمام ماه‌های سال برنامه‌ریزی کرده‌اند، آنها سعی داشتند با ایجاد التهاب، آشوب، فتنه و اعتراضات بتوانند از مردم برای براندازی نظام اسلامی کشور استفاده کنند.

قناعت تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که نظام ایران مبتنی بر اسلام بوده و مردم آن در زمان‌های خاص با حضور در صحنه و اعلام پایبندی خود به نظام اسلامی، آن را از گزند دشمن حفظ می‌کنند.

وی، هدف دشمن را استفاده از مردم برای مقابله با نظام دانست و افزود: راهبرد دشمن در تحریم‌ها حول سه محور اصلی می‌چرخد.

استاندار گلستان با تشریح این محورها ادامه داد: آنها می‌خواستند با ایجاد جنگ تمام عیار اقتصادی؛ نه نظامی که دالان ورود به این جنگ تحریم‌ها بود، در دو سطح افزایشی و تشدیدی با ورود اعتراضات مردم به مسئولان، کار نظام را یکسره کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: هدف دشمن از تحریم‌ها و ایجاد مشکلات اقتصادی، تظاهرات مردم علیه نظام است.

قناعت اذعان داشت: حضور باشکوه و فعال مردم در راهپیمایی 1391، دست تحریم‌ها و اثرات آن را از کشور برچیده است.

بگومگوهای برخی خواص و بزرگان تاثیر تحریم‌ها را بیشتر کرد

استاندار گلستان بیان داشت: تأثیر تحریم دشمن اندک بود، اما بگومگوهای برخی خواص و مسئولان باعث سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده نظام شد.

وی افزود: نقطه عطف تحریم‌ها در سال 1391، تحریم بانک مرکزی و کاهش درآمدهای نفتی بود که میزان آن از زمان جنگ تحمیلی کمتر شد، تحقق درآمدهای نفتی ما در سال‌های جنگ از 75 درصد کمتر نشد، اما در جنگ اقتصادی 1391 تحقق درآمدهای نفتی ما به 56 الی 57 درصد رسید.

قناعت گفت: تأثیر اندک تحریم دشمن با حرکات نسنجیده و غیرمنطقی بعضی از بزرگان و خواص بیشتر خودنمایی کرد. اما با تدابیر و بصیرت مقام معظم رهبری به پشتیبانی مردم و جامعه دانشگاهی سال 1391 را در اوج تحریم‌ها و سختی‌ها پشت سر گذاشتیم و امروز باید خود را برای انتخابات 1392 آماده کنیم.

سوءاستفاده از اختلاف بین مسئولان فتنه جدید دشمن است

قناعت گفت: نظام سلطه با بی‌تأثیر شدن تحریم‌ها و عدم تحقق اهداف خود، استفاده از اختلافات بین مسئولان در ایجاد فتنه جدید را هدف بعدی خود قرار داده است، اما در این میان اساتید و معلمان از خواص محیط‌های علمی و دانشگاهی هستند که باید شرایط موجود را درک کنند.

استاندار گلستان با اشاره به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» افزود: دشمن به دنبال ایجاد اغتشاش و ناآرامی برای عدم حضور مردم در انتخابات است.

وی، ایجاد حماسه را نیازمند ایجاد بستر مناسب دانست و ادامه داد: اساتید و معلمان می‌توانند در ایجاد بستر مناسب برای خلق «حماسه سیاسی» در انتخابات 1392 تأثیرگذار باشند.

قناعت خاطرنشان کرد: خواص باید در محیط‌های مردمی و دانشگاهی با ایجاد شرایط آرام و به دور از تنش بستر حضور باشکوه مردم در انتخابات 1392 را آماده کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه دانشگاه یکی از مکان‌های مؤثر در اتفاقات کشور است، گفت: اساتید به عنوان خواص محیط‌های علمی، باید با درک شرایط کشور در آستانه انتخابات، مراقب باشند با فتنه‌های دشمن همراهی نکنند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول