اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات از فردا

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی هیئت اجرایی از فردا در استان قزوین و شهرستان‌های تابعه آغاز می‌شود.

آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، کارگاه آموزشی هیئت اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان آبیک در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان با حضور عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک، بخشداران بخش مرکزی و بشاریات شهرستان آبیک و هیئت اجرایی ستاد انتخابات این شهرستان برگزار شد.

ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاها از 26 فروردین ماه امسال تا اول اردیبهشت ماه جاری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها صورت گرفت که استعلام افراد داوطلب از اول اردیبهشت آغاز و تا دهم اردیبهشت ادامه داشت تا مراجع چهارگانه یعنی دادگستری، نیروی انتظامی، اطلاعات و ثبت احوال طی این مدت استعلام‌های افراد داوطلب را اعلام کنند.

از فردا یعنی 12 اردیبهشت ماه جاری صلاحیت داوطلبان شرکت کننده در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی هیئت اجرایی به مدت هفت روز بررسی می‌شود تا به هیئت نظارت معرفی کنند.

بنا‌بر این گزارش، علی‌اصغر سعادتی مربی کمیته آموزش ستاد انتخابات استان قزوین در این کارگاه آموزشی هیئت اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان آبیک اظهار داشت: اگر افراد داوطلب مورد تأیید هیئت اجرایی قرار گرفتند که مشکلی وجود ندارد ولی اگر افراد رد صلاحیت‌ شده از روستاها باشند به بخشداران معرفی می‌شوند ولی اگر افراد رد صلاحیت‌ شده از شهرها باشند به فرمانداری اعلام می‌شود.

وی افزود: هیئت اجرایی باید طبق مستندات قانونی به داوطلبان به صورت مکتوب رد صلاحیت‌ها را اعلام کنند.

این کارشناس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: داوطلبان رد صلاحیت‌ شده به مدت چهار روز فرصت دارند شکایاتشان را اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته فرصت دارند به تبلیغات بپردازند؛ این در حالی است که دیوار نویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی برای داوطلبان و کاندیداها ممنوع است.

مربی کمیته آموزش ستاد انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: الصاق هرگونه آثار تبلیغات نامزدها بر روی علائم رانندگی و راهنمایی، تابلوی بیمارستان، تابلوهای منصوبه در معابر عمومی و املاک بخش خصوصی و تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان، پاره و معدوم کردن عکس آثار تبلیغات نامزدهای انتخابات خارج از مهلت قانونی از سوی کاندیداها ممنوع است.

لازم به ذکر است، شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی، محل‌های مناسبی را برای الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تهیه کنند؛ این در حالی است که کاندیداها می‌توانند با مؤسسات تبلیغات بخش خصوصی برای تبلیغات قرارداد ببندند که بلامانع است.

آثار تبلیغاتی کاندیداها نباید از 100 در 70 سانتی‌متر بیشتر باشد

گفتنی است، کاندیداهای ریاست جمهوری تا صبح پنج شنبه 23 خرداد ماه جاری فرصت دارند تبلیغات کنند ولی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 24 روز چهارشنبه فرصت تبلیغ دارند.

سعادتی بغدادی تعیین شعب و اعضای شعب، مسئول صحت برگزاری انتخابات (ماده 42 قانون)، بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس ماده 26 و 29 قانون هر یک هفته و اعلام آن به هیئت نظارت، دریافت شکایات دو روز پس از انتخابات و تشکیل جلسه مشترک با هیئت نظارت از اهم وظایف هیئت اجرایی است.

وی تصریح کرد: تأیید معتمدین، بررسی صلاحیت داوطلبان پس از اعلام نتایج صلاحیت آنان از سوی هیئت اجرایی، نظارت بر روند انتخابات و رسیدگی به شکایات در خصوص صحت انتخابات ظرف مدت 15 روز از وظایف هیئت نظارت است.

لازم به ذکر است، افراد 18 سال به بالا می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول