اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از آئین گرامیداشت روز معلم در نرماشیر

‌مهم‌ترین بخش نظام در دست معلمان است

آئین گرامیداشت روز معلم با حضور ‌امام جمعه نرماشیر و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

‌مهم‌ترین بخش نظام در دست معلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، حجت‌الاسلام روح‌الله ایران‌نژاد صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نرماشیر اظهار داشت‌: قدر و منزلت معلمان را باید در احادیث و روایات جستجو کرد.

وی افزود‌: یکی از وظایف انبیاء این بود که چراغ راه مردم باشند و آنها را به سوی خیر و نیکی هدایت کنند، معلمان نیز اینگونه هستند، بدانید تعلیم علوم مختلف به مردم آنقدر ارزشمند و والا است که مقام انبیا را به آن نسبت داده‌اند.

ایران‌نژاد به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت‌: حضرت‌ می‌فرمایند، «‌کسی به فرزندان من کلمه‌ای بیاموزد اگر دهانش را پر از درّ و گوهر کنم نمی‌توانم حق او را ادا نمایم» این کلام امیرالمؤمنین علی (ع) برای قدر و منزلت معلم بس است تا این کار را والاترین و بهترین شغل تلقی کنیم.

وی عنوان کرد: حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش نظام در دست معلمان است و اگر نسل نو را به مسیر درست هدایت کنند، ارزشمندترین کار را انجام داده‌اند.

فرماندار نرماشیر هم در این مراسم با تبریک روز معلم افزود‌: یکی از دلایل انتخاب سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم‌، احیاگری انسان‌ها با داشتن بصیرت و بینش دقیق توسط ایشان بود که این ویژگی در آثار وی موج می‌زند.

محمود سام‌نژاد گفت‌: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری توجه به حماسه سیاسی بود که در کتاب حماسه حسینی ایشان به این مهم توجه شده است.

وی عنوان کرد‌: در 24 خرداد ماه مردم ایران باید یک حماسه سیاسی خلق کنند که زمینه‌ساز حماسه اقتصادی در این سال باشد.

انتهای پیام/80026/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول