اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

معلمان مجاهدان توسعه و پیشرفت کشور هستند

معاون سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: فرهنگیان به عنوان دیده‌بانان عرصه فرهنگ و تربیت نقش پیشتاز و ممتازی را در اعتلای جامعه اسلامی و رشد و ترقی دارند که نقش آنها نباید کمرنگ دیده شود.

معلمان مجاهدان توسعه و پیشرفت کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین سلطانی عصر امروز در همایش 400 نفری مجمع عمومی شورای فرهنگیان بسیج استان اردبیل که در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه و رسالتی که امروز معلمان و فرهنگیان در اعتلای روزافزون کشور عهده‌دار هستند، وظیفه ساده و پیش پا افتاده نیست؛ بلکه وظیفه خطیر در مسیر اعتلای نظام اسلامی است که آنها متواضعانه و خردورزانه این رسالت عظیم را انجام می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه نقش فرهنگیان نقش حساس و سازنده برای توسعه همه‌جانبه یک کشور و جامعه رو به جلو است، تصریح کرد: غفلتی که در برخی از ادوار تاریخی به مسئله تربیت و پرورش انجام شده، گناهی نابخشودنی است، چراکه پایه حرکتی یک جامعه تعلیم و تربیت همراه با مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی است که یک جامعه را می‌تواند به حد اعلای رشد و بالندگی رهنمون کند.

سلطانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مفاهیم ارزشی و آموزه‌های دینی توانسته جایگاه با عظمتی را برای فرهنگیان و معلمان فراهم آورد، خاطرنشان کرد: آشنایی و انسی که معلمان ما امروز با این آموزه‌ها و مفاهیم برگرفته از اندیشه بسیج و معنویت دارند، نشان‌دهنده حرکت شتاب‌آلود این قشر است تا در اولین فرصت بتوانند مسیر عزت‌آفرین و حیات طیبه را تجربه کنند.

این مسئول، شکل‌گیری مجمع عمومی شورای فرهنگیان بسیج در استان اردبیل را یک حرکت غرورآفرین توصیف کرد و ادامه داد: اگر این مجمع بتواند رسالت خود را در جذب فرهنگیان با آموزه‌ها و مبانی ارزشی بسیج فراهم کند، تحول اساسی را در امر تعلیم و تربیت شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی بیان داشت: شرایط و نحوه تحقق این امر و همچنین نقش فرهنگیان در فرهنگ‌سازی جامعه و خلق حماسه در تمامی عرصه‌ها کاملاً مشهود و معلوم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سازمان بسیج فرهنگیان کشور یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با یک درایت بی‌نظیر در تلفیق خلق حماسه سیاسی و اقتصادی این ملت چنان دوراندیشانه مفاهیم را تبیین کرده است تا این ملت در تمام صحنه‌ها بتوانند با قوت و قدرت عرصه تعلیم و تربیت را به میدان تحولی عظیم تبدیل کنند.

سلطانی، گام اول در تحقق این حماسه واقعی را بهره‌گیری از ظرفیت دانایی‌محوری و خردورزی فرهنگیان توصیف کرد و افزود: معلمان و دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت در 24 خرداد زمینه‌ساز یک حماسه سیاسی هستند و در تداوم سال 92 نیز می‌کوشند؛ در عرصه اقتصادی نیز با انتقال مفاهیم ارزشی اسلام در حماسه‌آفرینی اقتصادی وظیفه و رسالت سنگین خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول