اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

کشور در تحول علمی به مجاهدت معلمان و اساتید نیاز دارد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کشور ما در مسیر اعتلای پیشرفت‌ها و رسیدن به سرمنزل واقعی سعادت به مجاهدت معلمان و اساتید دلسوز در دانشگاه‌ها نیاز دارد.

کشور در تحول علمی به مجاهدت معلمان و اساتید نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: هیچ دینی به اندازه دین اسلام به ضرورت و ارج و قرب علم اهمیت قائل نشده، به طوری که نقطه آغاز مکتب حیات‌بخش اسلام توجه به علم است و پرورش عالم یکی از مقاصد اصلی در این مکتب متعالی است.

وی، ضرورت تبیین جایگاه علم و عالم را در سطح جامعه یادآور شد و تصریح کرد: در همین زمینه باید به عظمت نبی مکرم اسلام (ص) و شاهکار خلقت اشاره کنیم که با خواندن رسالتش را آغاز کرد و در تداوم این حرکت عالمان و مجاهدان بسیاری در این سنگر کوشیده‌اند تا چراغ علم هرگز خاموش نشود.

گنجی با گرامیداشت سالروز شهادت علامه مطهری خاطرنشان کرد: اگر امروز از این شهید والامقام به نیکی یاد می‌شود به واسطه برجستگی علم و مجاهدت عالمانه این فقیه زمان است که هیچ وقت اجازه نداد، اسلام و علم حقیقی در مسیر انحراف قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروز بر هر معلم، استاد و عالم روزگار وظیفه است که سنگربانی از علم و طهارت دینی در این حوزه را عهده‌دار شود، چراکه میدان علم میدان کسب فضایلی است که بشر همیشه در دستیابی به آن توانسته گام‌های جدی و اساسی بردارد.

وی، هفته معلم را فرصتی مغتنم دانست که از اساتید و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت به نیکی یاد شده و تقدیری صورت بگیرد.

گنجی همچنین تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را از گذرگاه علم، بصیرت و دانایی امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: کشور ما امروز از لحاظ علمی پیشرو در منطقه است و در شرایط کنونی توانسته با دستیابی به علم و فنون جدید دشمنان را ناکام بگذارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: همه اساتید و دانشگاهیان منتظرند تا در 24 خرداد خالق حماسه‌ای شورانگیز باشند و حرکت در مسیر توسعه و تحقق آرمان‌ها و استراتژی‌های نظام را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم، مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز تبیین تعلیم و تربیت را از دیدگاه قرآن کریم یادآور شد و گفت: از نگاه اسلام انسان هیچ وقت از علم و کسب معرفت سیراب نمی‌شود و فارغ‌التحصیلی در این حوزه بی‌معنا است.

حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب، علم را احیاکننده دل‌ها و تدبیر را بهترین عنصر در پیشگیری از انحراف و کج‌اندیشی‌ها توصیف کرد و افزود: در کنار کمیت‌های آموزشی و پژوهشی نباید از کیفیت‌ها غافل بود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ علمی که اسلام بر آن تأکید دارد، علم مفید به حال بشریت است؛ وگرنه ساختن بمب‌های خطرناک و علم بسیار مضر در جامعه بشری توفیق نیست.

در پایان این مراسم از اساتید صاحب رتبه‌های علمی و همچنین مدرسان دانشگاهی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول