اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

رتبه‌بندی معلمان در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگی، رتبه‌بندی معلمان و همچنین ارزش‌گذاری برای این قشر در اولویت قرار گرفته است.

رتبه‌بندی معلمان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: نگاه ویژه به جایگاه معلم هم در مکتب اسلام و هم آیات و روایات مورد توجه قرار گرفته به طوری که منزلت معلم منزلت حقیقی است که به رغم برخی از بی‌مهری‌ها در سال‌های گذشته امروز این جایگاه و عظمت به معنای واقعی ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی با اشاره به تجلیل 393 نفر معلم نمونه منطقه‌ای، استانی و کشوری در استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک نفر از این معلمان با نام مصطفی کافی دبیر الهیات با 28 سال سابقه از استان اردبیل معلم نمونه کشوری انتخاب شده و 17 معلم نیز به صورت استانی تجلیل می‌شوند و 374 معلم نمونه مناطق و شهرستان‌ها نیز در این هفته مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد:‌ از امروز تا 18 اردیبهشت در گرامیداشت هفته معلم بحث تجلیل و تکریم از معلمان زحمت‌کش در مناطق و نواحی مختلف انجام می‌شود و روز 18 اردیبهشت نیز معلمان نمونه دیداری با مقام معظم رهبری خواهند داشت تا در اطاعت از ولی امر مسلمین بتوانند پاسدار حریم تعلیم و تربیت و سنگر ارزشمند آموزش و تعالی باشند.

محمود‌زاده گفت: معلمان در عرصه‌های مختلف اطاعت‌پذیری محض خود را از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه نشان داده‌اند و قطعاً در روز 18 اردیبهشت نیز این تجدید‌ میثاق و عهد و پیمان مجدد با آرمان امام و شهدا صورت می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد: مراسم گرامیداشت هفته معلم در تجلیل از معلمان نمونه استان روز شنبه 14 اردیبهشت در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد که در این مراسم از 18 معلم نمونه استان و یک معلم نمونه کشوری تجلیل خواهد شد.

تحول آموزش و پرورش مرهون تحول در نظام نیروی انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این‌که در این هفته سعی می‌شود با برنامه‌های متنوع دیداری با خانواده‌های شهدا و همچنین معلمان متوفی و بیمار در بیمارستان‌ها صورت گیرد، بیان داشت: نگاه ویژه‌ای که در نظام تعلیم و تربیت به تعالی نسل‌های آینده صورت می‌گیرد نگاهی همراه با معنویت و تکریم مقام علم و عمل و معلم است که می‌تواند تحولی عظیم به وجود آورد.

محمود‌زاده افزود: در قالب سیاست‌های کلی که آموزش و پرورش در حال اجرا دارد و بر اساس اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین که نظام آموزشی باید متحول شود توجه ویژه‌ای به بهسازی منابع انسانی صورت گرفته چرا که نیروی انسانی می‌تواند محور تحول در آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در قالب مواد سیز‌ده‌گانه مبنی بر بهسازی منابع آموزشی و نیروی انسانی در قالب هفت عنوان برنامه مجزا تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگی رتبه‌بندی معلمان و همچنین ارزش‌گذاری برای این قشر در اولویت قرار گرفته چرا که دیگر نباید به معلم به دید یک کارمند نگریسته شود بلکه جایگاه معلم فناور،‌ پژوهشگر و هم‌تراز با استاد دانشگاه است که اگر رتبه‌بندی معلم اجرایی و عملیاتی شود بخش عظیمی از این تحولات عینیت پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به بازنگری‌های انجام شده در شیوه جذب، نگهداری و تعالی فرهنگیان در قالب دانشگاه فرهنگیان و مجموعه‌های آموزشی ضمن خدمت اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 400 نفر نیروی بومی در پردیس دانشگاه فرهنگیان دخترانه و پسرانه تحصیل می‌کنند و برای سال‌های آینده نیز جذب 400 نفر در اولویت است.

محمود‌زاده گفت: در این رتبه‌بندی منزلت اجتماعی معلم و خدماتی که اعم از رفاهی، معیشتی، اجتماعی و حوزه‌های مختلف برای این قشر صورت می‌گیرد باید به نحوی باشد تا اعتلای روز‌افزون معلم را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: مجموع این خدمات و سنجش و ارزیابی که در قالب نظام رتبه‌بندی معلم انجام می‌شود سبب خواهد شد تا معلمان در یک رتبه‌بندی حرفه‌ای جایگاه و منزلت‌شان اعتلا یافته و بستری برای توسعه همه جانبه آموزش نیروی انسانی فراهم آید.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول