به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: نگاه ویژه به جایگاه معلم هم در مکتب اسلام و هم آیات و روایات مورد توجه قرار گرفته به طوری که منزلت معلم منزلت حقیقی است که به رغم برخی از بیمهریها در سالهای گذشته امروز این جایگاه و عظمت به معنای واقعی ظهور و بروز پیدا کرده است.
وی با اشاره به تجلیل 393 نفر معلم نمونه منطقهای، استانی و کشوری در استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک نفر از این معلمان با نام مصطفی کافی دبیر الهیات با 28 سال سابقه از استان اردبیل معلم نمونه کشوری انتخاب شده و 17 معلم نیز به صورت استانی تجلیل میشوند و 374 معلم نمونه مناطق و شهرستانها نیز در این هفته مورد تقدیر و تجلیل قرار میگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: از امروز تا 18 اردیبهشت در گرامیداشت هفته معلم بحث تجلیل و تکریم از معلمان زحمتکش در مناطق و نواحی مختلف انجام میشود و روز 18 اردیبهشت نیز معلمان نمونه دیداری با مقام معظم رهبری خواهند داشت تا در اطاعت از ولی امر مسلمین بتوانند پاسدار حریم تعلیم و تربیت و سنگر ارزشمند آموزش و تعالی باشند.
محمودزاده گفت: معلمان در عرصههای مختلف اطاعتپذیری محض خود را از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه نشان دادهاند و قطعاً در روز 18 اردیبهشت نیز این تجدید میثاق و عهد و پیمان مجدد با آرمان امام و شهدا صورت میگیرد.
این مسئول عنوان کرد: مراسم گرامیداشت هفته معلم در تجلیل از معلمان نمونه استان روز شنبه 14 اردیبهشت در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد که در این مراسم از 18 معلم نمونه استان و یک معلم نمونه کشوری تجلیل خواهد شد.
تحول آموزش و پرورش مرهون تحول در نظام نیروی انسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در این هفته سعی میشود با برنامههای متنوع دیداری با خانوادههای شهدا و همچنین معلمان متوفی و بیمار در بیمارستانها صورت گیرد، بیان داشت: نگاه ویژهای که در نظام تعلیم و تربیت به تعالی نسلهای آینده صورت میگیرد نگاهی همراه با معنویت و تکریم مقام علم و عمل و معلم است که میتواند تحولی عظیم به وجود آورد.
محمودزاده افزود: در قالب سیاستهای کلی که آموزش و پرورش در حال اجرا دارد و بر اساس اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین که نظام آموزشی باید متحول شود توجه ویژهای به بهسازی منابع انسانی صورت گرفته چرا که نیروی انسانی میتواند محور تحول در آموزش و پرورش باشد.
وی با اشاره به سیاستهای ابلاغی در قالب مواد سیزدهگانه مبنی بر بهسازی منابع آموزشی و نیروی انسانی در قالب هفت عنوان برنامه مجزا تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگی رتبهبندی معلمان و همچنین ارزشگذاری برای این قشر در اولویت قرار گرفته چرا که دیگر نباید به معلم به دید یک کارمند نگریسته شود بلکه جایگاه معلم فناور، پژوهشگر و همتراز با استاد دانشگاه است که اگر رتبهبندی معلم اجرایی و عملیاتی شود بخش عظیمی از این تحولات عینیت پیدا خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به بازنگریهای انجام شده در شیوه جذب، نگهداری و تعالی فرهنگیان در قالب دانشگاه فرهنگیان و مجموعههای آموزشی ضمن خدمت اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 400 نفر نیروی بومی در پردیس دانشگاه فرهنگیان دخترانه و پسرانه تحصیل میکنند و برای سالهای آینده نیز جذب 400 نفر در اولویت است.
محمودزاده گفت: در این رتبهبندی منزلت اجتماعی معلم و خدماتی که اعم از رفاهی، معیشتی، اجتماعی و حوزههای مختلف برای این قشر صورت میگیرد باید به نحوی باشد تا اعتلای روزافزون معلم را شاهد و ناظر باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: مجموع این خدمات و سنجش و ارزیابی که در قالب نظام رتبهبندی معلم انجام میشود سبب خواهد شد تا معلمان در یک رتبهبندی حرفهای جایگاه و منزلتشان اعتلا یافته و بستری برای توسعه همه جانبه آموزش نیروی انسانی فراهم آید.
انتهای پیام/62005/ط40/چ3000