اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

بهره‌برداری 12 معدن در درمیان

فرماندار درمیان با بیان اینکه میزان استخراج مواد معدنی شهرستان سالانه در حدود 361 هزار تن است، گفت: در حال حاضر 12 معدن در حال بهره‌برداری در درمیان وجود دارد.

بهره‌برداری 12 معدن در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش معدن شهرستان درمیان اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن درمیان 33 میلیارد و 695 میلیون ریال است که 155 نفر در این زمینه اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه میزان استخراج مواد معدنی شهرستان سالانه در حدود 361 هزار تن است، ادامه داد: میزان ذخیره قطعی مواد معدنی شهرستان بیش از 38 میلیون تن تخمین‌زده می‌شود.

فرماندار درمیان از وجود پنج نوع ماده معدنی در درمیان خبر داد و افزود: 5.6 درصد از میزان ذخیره قطعی معدنی استان در درمیان قرار دارد.

براتی معادن گرانیت، آهک، سنگ لاشه، بنتونیت و مارن را از جمله معادن غیر فلز شهرستان برشمرد و اضافه کرد: لزوم فراوری محصولات خام معدنی در شهرستان به منظور ایجاد ارزش افزوده و نیز کاهش هزینه‌ها در این بخش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به مزیت‌های معدن و صنایع‌معدنی در توسعه اقتصادی منطقه ‌گفت: معدن پایه و اساس رشد و توسعه بخش صنعت و ‌تولید‌ است.

فرماندار درمیان تصریح کرد: ‌برای توسعه بخش معدن ‌باید سرمایه‌گذاری در این بخش ‌افزایش یابد همچنین حضور پررنگ بخش‌خصوصی در ‌این حوزه بسیار مؤثر است.

براتی با بیان اینکه شهرستان درمیان به لحاظ معدنی از توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار است و به دلیل دارا بودن شرایط خاص زمین شناسی، نشانه‌های معدنی فراوانی در آن به چشم می‌خورد، اذعان داشت: در صورت تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش می‌توان بسیاری از شاخص‌های بهره‌مندی شهرستان به ویژه اشتغال را با تکیه بر استعدادهای معدنی ارتقاء بخشید.

انتهای پیام/69008/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول