اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

ارسال 110 قلم جنس برای کمک به زلزله‌زدگان از درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان از ارسال بیش از 110 فقره مایحتاج زلزله‌زدگان شامل چادر امدادی، پتو، موکت، مواد غذایی و لوازم اولیه زندگی برای زلزله‌زدگان زهان از این شهرستان خبر داد.

ارسال 110 قلم جنس برای کمک به زلزله‌زدگان از درمیان

رجبعلی براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در درمیان  اظهار کرد: زلزله 5.5 ریشتری زهان، شهر درمیان را نیز سخت تکان داد و این زمین‌لرزه سبب وارد آمدن خسارات به 43 واحد مسکونی در روستاهای بخش قهستان شد که تعداد 36 واحد بین 15 تا 20 درصد و هفت واحد بالای 90 درصد خسارت دیده‌اند.

وی از آمادگی کامل ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان خبر داد و افزود: اعضای ستاد سوانح غیرمترقبه درمیان به سرعت برای ارزیابی خسارات ناشی از زلزله و کمک به مصدومان احتمالی در شهرستان حاضر بودند.

فرماندار درمیان یادآور شد: توجه به حذف بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی منازل روستایی مهم‌ترین نیاز شهرستان درمیان است.

براتی از مقاوم‌سازی 1500 واحد مسکونی روستایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: در پاییز سال‌جاری مبلغ 2 میلیارد و 486 میلیون تومان برای اجرای حدود 36 طرح در قالب ستاد مدیریت بحران شهرستان از قبیل مقاوم‌سازی مسکن روستایی، مرمت جاده‌های روستایی، کشاورزی و عمرانی به شهرستان درمیان اختصاص یافته است.

وی با اظهار تأسف از جان‌باختن عده‌ای از هموطنان در سانحه اخیر زهان و زیرکوه تصریح کرد: در ساعات اولیه وقوع سانحه دو اکیپ امدادی، یک دستگاه آمبولانس از سوی ستاد حوادث و هلال‌احمر شهرستان برای کمک به زلزله‌زدگان روستای حسین‌آباد زهان اعزام شدند.

فرماندار درمیان، چندین بسته امدادی از قبیل چراغ‌، ظرف، روغن مایع، کنسروجات، لوازم بهداشتی، برنج و حبوبات را از دیگر اقلام ارسالی شهروندان درمیانی برای کمک به زلزله‌زدگان زهان دانست و افزود: ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان همچنان در آمادگی کامل قرار دارد و مشغول ارائه خدمات به زلزله‌زدگان زیرکوه، زهان و درمیان است.

براتی اظهار کرد: بیش از 110 فقره مایحتاج زلزله‌زدگان شامل چادر امدادی، پتو، موکت، مواد غذایی و لوازم اولیه زندگی برای زلزله‌زدگان زهان از این شهرستان ارسال شده است.

انتهای پیام/69009/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول