اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

بانوان با الگوگیری از فاطمه (س) حماسه‌ها را رقم می‌زنند

امام جمعه بیجار با یادآوری نقش زنان در دفاع مقدس و دوران سازندگی، گفت: این قشر با الگوگیری از حضرت فاطمه (س) حماسه‌های سیاسی و اقتصادی را رقم می‌زنند.

بانوان با الگوگیری از فاطمه (س) حماسه‌ها را رقم می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در جشن میلاد کوثر که با حضور بانوان در سالن آزادی سنندج برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: یادآوری میلاد مسعود صدیقه طاهره برای امت اسلامی فراهم کردن بستر برای بهره‌برداری و الگوگیری از زندگی سراسر افتخار دخت نبی‌اکرم است.

به گفته وی، نام‌گذاری روز میلاد حضرت فاطمه زهرا به عنوان روز مادر تلنگری به مادران مسلمان است که با الگوگیری از زندگی ایشان با تربیت فرزندانی صالح و متدین جامعه اسلامی را به سمت سعادت سوق دهند.

امام جمعه بیجار نقش مادران در تربیت انسان‌های بزرگ از دیدگاه اسلام و پیامبر عظیم‌الشان اسلام تبیین کرد و گفت: نقش مادران در رسیدن انسان‌ها به اوج و سعادت یا بدبختی تعیین‌کننده است.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه نقش روشنگری، بصیرت‌افزایی و تربیت مادارن در صحرای کربلا را می‌توان به درستی درک کرد، اظهار کرد: ایستادگی امام حسین(ع) در برابر سپاه ظلم برای دفاع از دین اسلام و ارزش‌های این دین الهی نشان از تربیت درست این شخصیت الهی است که در دامن فاطمه زهرا پرورش یافته بود.

به گفته امام جمعه بیجار، تنها مادری همچون فاطمه که تمام اعضا و جوارحش با نور ایمان و خلوص نیت اکنده است می‌تواند چنین فرزندی را تربیت و در راه ارزش‌های اسلام فدا کند.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: تمام اعضای فاطمه زهرا(س) مملو از نور و ایمان به خدا بود و همین ایمان قوی او را به الگوی بانوان جهان تبدیل کرده است.

وی با گریزی بر جایگاه زنان و نگاه عالم بشریت قبل از بعثت پیامبر و دین اسلام به زن اظهار کرد: تا قبل از ظهور دین اسلام دختران حق حیات نداشتند و پدران دختران را زنده به‌گور می‌کردند.

امام جمعه بیجار تصریح کرد: در چنین شرایطی خداوند تبارک و تعالی برای ارزش نهادن به زنان به پیامبر عظیم‌الشان اسلامی دختری عطا کرد که قرآن از وی با عنوان کوثر نام می‌برد.

به گفته حجت‌الاسلام مرادی، پرچم جهان اسلام در سایه وجود فرزندان همین کوثر در دوران‌های مختلف همواره برافراشته بوده و ملت‌های مسلمان با راهنمایی و ارشاد آنان مسیر رشد و استقلال را پیموده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ امام راحل و جانشین برحقشان مقام‌معظم رهبری از جمله صلاله‌های پاک حضرت فاطمه‌الزهرا هستند که علاوه بر نجات ملت ایران از زیر ظلم و ستم شاه ظالم، مسیر بیداری اسلامی در جهان را به برکت انقلاب هموار کردند.

امام جمعه بیجار خداباوری و خدامحوری را از مهم‌ترین دلایل رسیدن این بزرگ‌ بانوی جهان هستی به این جایگاه و مقام عنوان کرد و گفت: فاطمه به عنوان یک زن مسلمان در ایمان، تربیت فرزندان، همسرداری و حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی الگویی کامل برای زنان مسلمان در تمام دوران‌ها است.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در کشور اظهار کرد: زنان و مردان فاطمی ایران اسلامی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نا‌م‌گذاری شده با حضور پرشورشان در عرصه انتخابات حماسه بی‌نظیر را خلق خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات امسال ایران اسلامی از تمام زوایا و با دقت از سوی دشمنان و دوستان این نظام الهی تحت نظر است حضور گسترده و با بصیرت ملت در انتخابات اقتدار و قدرت ایران اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی دوچندان خواهد کرد.

امام جمعه بیجار در پایان تحقق حماسه سیاسی را لازمه تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: حضور گسترده و دشمن‌شکن ملت ایران در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فردی اصلح به عنوان رئیس جمهور آینده مسیر تحقق حماسه اقتصادی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول