اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه صحنه:

روانشناسان از ویژگی‌های شخصیتی فاطمه‌زهرا(س) الگو بگیرند

امام‌جمعه شهرستان صحنه گفت: تمام روانشناسان جهان باید از الگوهای شخصیتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) درس بگیرند.

روانشناسان از ویژگی‌های شخصیتی فاطمه‌زهرا(س) الگو بگیرند

حجت‌الاسلام احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگویی بی‌نظیر برای عالم بشریت است، گفت: امروزه تمام روانشناسان دنیا باید از ویژگی‌های شخصیتی این بانو الگو بپذیرند.

وی ادامه داد: الگوهای رفتاری حضرت فاطمه(س) در تمام مراحل زندگی از بدو تولد تا لحظه وفات، درسی برای همگان است و زدودن حزن واندوه از شوهر، مدارا کردن با همسر و با احترام یاد کردن از نام امیرالمؤمنین(ع) الگویی برای زنان این مرز و بوم است.

زارعی با ذکر اینکه جهاد زن خوب شوهرداری است و زنان ما باید چگونه رفتار کردن با همسر را از این بانوی بزرگوار فرا گیرند، خاطر نشان کرد: زنان مسلمان باید با الگوپذیری از فاطمه زهرا(س) با کلام و رفتار، محبت خود را در روح و روان همسر جای دهند.

امام‌جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه مادران در تربیت فرزندان از اعطای جوایز در امور دینی غافل نباشند،در خصوص مهر و محبت مادری این بانو گفت: حضرت زهرا(س) به هنگام بازی با کودکان خود، از تعلیم و تعلم غافل نبودند و درس ولایت و دفاع از حق و برقرار نکردن دوستی با افراد تیره‌دل را به فرزندان آموزش می‌دادند.

زارعی حجاب فاطمی و توجه و اهمیت این بانو به پوشش حتی پس از مرگ را درسی برای زنان جهان عنوان کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) در وصیت‌های خود خواهان قرار دادن بدن مطهرشان به منظور در امان ماندن از نگاه‌ها نامحرمان در تابوت بود و تابوت پس از این وصیت ساخته شد و رواج یافت.

انتهای پیام/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول