اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

افزایش 20 درصدی کاندیداهای دور چهارم شورای شهر اردبیل

استاندار اردبیل گفت: از 6 هزار نفر ثبت نام شده برای حضور در پارلمان محلی 3 هزار و 345 نفر راهی شوراها می‌شوند.

افزایش 20 درصدی کاندیداهای دور چهارم شورای شهر اردبیل

اکبر نیکزاد هم‌زمان با روز ملی شوراها در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما برای رسیدن به افق 1404 که باید قدرت اول اقتصادی منطقه و کشور پیشرفته قلمداد شویم باید با مشارکت مردم در حوزه عمران شهری نیز بتوانیم به توفیقاتی دست پیدا کنیم و بسیاری از ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: در رسیدن به یک افق توسعه و پیشرفت واقعی ضرورت دارد مدیریت واحد شهری اجرایی و عملیاتی شود تا شوراها و شهرداری‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانند منسجم عمل کرده و یک حرکت تاثیر‌گذار را در روند رو به رشد جامعه تحقق ببخشند.

استاندار اردبیل توانمند‌سازی جامعه را مدیون توجه به تولید، عمران و سازندگی توصیف کرد و افزود: هر چقدر تولید رونق بگیرد توان مردم از لحاظ مالی و معیشتی بهبود یافته و شهرداری را در امضای طرح‌ها و پروژه‌ها یاری خواهند کرد.

نیکزاد ادامه داد: اگر این وضعیت در جامعه حاکم شود و مردم حق شارژ ماهانه و سالانه خود را به شهرداری پرداخت کنند شهرداری توانمند شده و مدیریت شهرداری نیز با همدلی شورا و شهرداری تحققی عینی پیدا می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: اجرا نشدن مدیریت واحد شهری سبب شده تا کارها به صورت پراکنده و گاه خودسرانه صورت گیرد و در انجام وظایف نیز یک نوع اختلال در کار به وجود آید.

هر حرکت شهردار که بار مالی و حقوقی داشته باشد باید با مجوز شورای شهر باشد

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود وظایف شوراها را سنگین و اختیارات آنها را در چارچوب قانون مشخص و مبرهن توصیف کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: شوراها از آن جهت که با انتخاب مستقیم مردم وارد میدان می‌شوند از جایگاه قانونی و پشتوانه مستحکم برخوردار هستند.

نیکزاد مهمترین وظیفه شوراها را انتخاب شهردار توانمند اعلام کرد و یادآور شد: به غیر از شهردار مراکز استان‌ها که حکم‌شان توسط وزیر کشور اعلام می‌شود حکم بقیه شهرداران توسط استانداران تایید می‌شود.

وی تصریح کرد: در قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) نیز به امر شورا بها داده شده و در اصل 100 تا 106 قانون اساسی به این امر توجه شده است.

استاندار اردبیل نزدیکی انتخابات چهارمین دوره شوراها را در 24 خرداد یادآور شد و بیان داشت: از 6 هزار نفر ثبت نام شده برای حضور در پارلمان محلی 3 هزار و 345 نفر راهی شوراها می‌شوند.

نیکزاد با بیان اینکه هر اقدام شهرداری که بار مالی و حقوقی داشته باشد باید به تصویب شورای شهر برسد، ادامه داد: هر حرکت و اقدام شهرداری منوط به کسب اجازه از شوراست و شهرداران هر کاری می‌کنند با مجوز شورا سندیت دارد و شورا کمک کار شهرداری است و هیچ شهرداری بدون همراهی شورا موفق نیست.

شوراهای ما شورای شهرداران نیستند

این مسئول تاکید کرد: در عمل مدیریت شوراها و موفقیت آنها به اثبات رسیده و قبل از فعالیت شوراها بار اصلی عمران شهری بیشتر بر عهده شهردارانی بود که از اعتبارات دولتی بهره می‌گرفتند.

استاندار اردبیل افزود: با روی کار آمدن شوراها ضعف در‌آمدی شهرداری‌ها برطرف شده و آنها به دنبال در‌آمد پایدار هستند تا از طریق عوارض و صدور پروانه بتوانند به وضعیت مطلوب در‌آمدی دست پیدا کنند.

نیکزاد شورای اول، دوم و سوم را موفق و به مرور زمان با کسب تجربه، کار‌آمد توصیف کرد و اظهار داشت: ما 14 سال است که فعالیت شوراها را شاهد بوده و حرکت در این مسیر را تمرین می‌کنیم و انتظار می‌رود شورای چهارم پخته‌تر از سه دور شورای قبلی عمل کند.

وی با یادآوری اینکه در دور چهارم 20 درصد نسبت به دور سوم تعداد کاندیداها افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم هم مردم در انتخاب افراد منتخب شورا دقت کرده و حساس باشند و هم خود برگزیدگان بعد از عهده‌داری مسئولیت واقف به موضوع و مسائل حساس باشند.

استاندار اردبیل یادآور شد: به دلیل آنکه شهردار با رای مستقیم شوراها انتخاب می‌شود که آنها نیز برگزیده مردم هستند در حقیقت خود مردم در انتخاب شهردار دخیل هستند و یک مسئولیت شرعی و قانونی متوجه حرکت آنهاست.

نیکزاد در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مردم باید با حساسیت به افراد شایسته رای بدهند که شوراهای شهر شورای شهرداران نیست بلکه جایگاه یک شورای شهر را عهده‌دار بوده و در این راستا انجام وظیفه می‌کنند.

انتهای پیام/62005/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول