اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیریت بحران شهرداری اصفهان:

مدیریت بحران شهر‌ها نیازمند وجود زیر‌ساخت‌های شهری است

جانشین مدیریت بحران شهرداری اصفهان گفت: مدیریت بحران در سطح شهر‌ها و به ویژه کلان‌شهر‌ها نیازمند وجود زیر‌ساخت‌های آماده شهری است و در صورت وجود این زیر‌ساخت‌ها بسیاری از آسیب‌های ناشی از حوادث کاهش می‌یابد.

مدیریت بحران شهر‌ها نیازمند وجود زیر‌ساخت‌های شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رنجبر پیش از ظهر امروز در دهمین نشست مدیریت بحران شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور با اشاره به اینکه در سال جدید به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی باید همانند سال‌های گذشته پیرو ولایت باشیم، اظهار کرد: روز گذشته زلزله‌ای در استان بوشهر رخ داده است و تعدادی از هم‌وطنان کشور در این حادثه کشته و زخمی شده‌اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها و ارائه راهکار‌های مورد نیاز و اتخاذ تدابیر لازم از وقوع بحران‌ در سطح کشور جلوگیری و با استفاده از راهکار‌های پیشگیرانه این حوادث را کنترل کنیم.

جانشین مدیریت بحران شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان آمادگی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان شهر دشتی در استان بوشهر اعلام می‌کند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته حوادث خاصی در شهر اصفهان رخ داده و تعدادی بحران‌های انسان‌ساخت در شهر اصفهان به وقوع پیوسته است.

وی به وقوع دو حادثه بزرگ در خیابان امام خمینی(ره) اشاره و ادامه داد: حادثه‌های رخ داده در شرکت‌های اُرسا گاز و پارس گاز بسیار خطرناک بوده اما این حوادث با استفاده از توان کامل مدیریت بحران شهر و استان اصفهان به صورت ویژه کنترل شده است.

رنجبر با بیان اینکه عدم رعایت نکات پیشگیرانه از دلایل وقوع چنین حوادثی به شمار می‌رود، تاکید کرد: این حوادث با تلاش‌ها و اقدامات نیرو‌های فعال در حوزه مدیریت بحران شهر و استان مدیریت و کنترل شده اما این بمب ساعتی آماده ایجاد بحران‌های احتمالی در شمال شهر اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای کاهش و کنترل حوادث و بحران‌های انسان‌ساز در سطح شهر‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند، افزود: در حال حاضر اصفهان به صورت مقطعی از بحران خشکسالی خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر و استان اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون با بحران خشکسالی مواجه هستند، گفت: مسئولان استان باید با مدیریت صحیح زاینده‌رود مشکلات ناشی از خشکسالی را در اصفهان کاهش بدهند.

جانشین مدیریت بحران شهرداری اصفهان با بیان اینکه احتمال وقوع بحران در اصفهان به دلیل حضور گسترده مسافران نوروزی و حضور بیش از ظرفیت‌های آنها در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: ستاد‌های اسکان نوروزی با استفاده از مدیریت یکپارچه این موضوع را مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان برای اسکان مسافران در ایام نوروز امسال اقدامات لازم را انجام داده‌ است، اضافه کرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در اصفهان در هر شب 12 هزار نفر است، تصریح کرد: در ایام نوروز امسال با مدیریت صحیح شهرداری اصفهان 12 برابر بیش از ظرفیت اصفهان در این شهر اسکان یافتند.

رنجبر با بیان اینکه در صورت نبود یک مدیریت یکپارچه در اصفهان با بحران‌ها و تهدید‌هایی مواجه می‌شدیم، افزود: از سال‌های گذشته تاکنون مدیریت واحدی برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان به کار گرفته شده و سرویس‌دهی به شهروندان با استفاده از یک ساز و کار مدیریتی واحد صورت گرفته است.

 رنجبر با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه بحران‌های شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است، تاکید کرد: شهر‌های موجود در سطح کشور باید برای مقابله با بحران‌های جدی مانند آلودگی هوا، زلزله، سیلاب‌ها و قطع سراسری برق آماده باشند.

وی با تاکید بر اینکه یک شهر آماده در مقابل بحران‌ها شهری است که از مردم، مدیران، سازمان‌ها و زیر‌ساخت‌های آماده برخوردار باشند، ادامه داد: مردم یک شهر باید در مقابل وقوع حوادث احتمالی توانمند باشند و مشارکت‌های مردمی در راستای مدیریت بحران‌ها الزامی است.

جانشین مدیریت بحران شهرداری اصفهان گفت: مدیریت بحران در سطح شهر‌ها و به ویژه کلان‌شهر‌ها نیازمند وجود زیر‌ساخت‌های آماده شهری است و در صورت وجود این زیر‌ساخت‌ها بسیاری از آسیب‌های ناشی از حوادث کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شاخصه‌های مورد نیاز در شهر‌ها برای کاهش اثرات ناشی از وقوع حوادث احتمالی در سطح شهر‌ها باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: توسعه و تقویت این شاخصه‌ها باید در دستور کار مدیران مدیریت بحران مجموعه‌های موجود در سطح شهر‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول