اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

کرسی‌های آزاداندیشی در نقد مدیریت شهری برگزار می‌شود

شهردار قم گفت: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در نقد مدیریت شهری و آسیب‌شناسی می‌تواند خلأهایی که مانع تبدیل شهر قم به الگویی در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی می‌شود را مورد ارزیابی قرار دهد.

کرسی‌های آزاداندیشی در نقد مدیریت شهری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی – ایرانی، محمد دلبری با تاکید بر اینکه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در نقد مدیریت شهری خلأها را ارزیابی و رفع می‌کند بیان کرد: وجود حوزه علمیه و مراجع عظام در قم از دیگر دلایل اهمیت این شهر است تا بتوان از ظرفیت‌ها و نظریات دین اسلام در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی بهره برد.

شهردار قم شهر اسلامی و نگاه آرمانی از نظر قرآن و حدیث و فقه، رشد حقوقی، فرهنگی و شکوفایی هنر و صنعت در شهر اسلامی، شهر اسلامی و رشد اقتصاد، چالش‌ها و فرصت‌ها، شهر اسلامی هنر و زیباشناسی، مبلمان شهری، فضای سبز شهر، نمادها و سمبل‌ها، رنگ و نور و عناصر تاریخی را محورهای این همایش برشمرد.

دلبری افزود: به منظور ارزیابی و داوری مقالات رسیده با توجه به بالا بودن سطح علمی برخی از مقالات، از اعضای هیئت علمی، اساتید و صاحب‌نظران این رشته دعوت به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: این اساتید با توجه به شاخصه‌ها و استانداردهای موجود در رشته معماری مبتنی بر مولفه‌های اسلامی ـ ایرانی به ارزیابی، بررسی و داوری مقالات می‌پردازند تا برترین مقالات مطابق با شاخصه‌های موجود انتخاب شود.

دلبری بهره‌گیری از رهنمود‌های علما درباره برگزاری همایش را یکی از فعالیت‌های انجام شده دانست و گفت: دیدار با آیت‌الله جوادی عاملی از جمله اقداماتی است که در خصوص برگزاری این همایش صورت گرفته و این موضوع بسیار مورد استقبال ایشان قرار گرفت و نظریات ارزشمندی را در این خصوص ارائه کردند.

وی هدف از برگزاری این همایش را استفاده عملی از دستاورد‌های علمی آن در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: همکاری جهاد دانشگاهی قم با شهرداری به عنوان بازوی علمی و اجرایی در برگزاری این همایش بیانگر این مهم است که این همایش صرفا یک همایش علمی نیست.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول