اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

جایگاه معلمان در سه مؤلفه تعریف می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: جایگاه معلمان در سه مؤلفه منزلت، مهارت و معیشت تعریف می‌شود.

جایگاه معلمان در سه مؤلفه تعریف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در نشست فرهنگیان شهرستان آبیک که با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در سالن سمائیان برگزار شد، اظهار داشت: از نظر منزلت، باید گفت که خدای متعال خود را نخستین معلم معرفی کرده و به معلم، جایگاه و مقامی ارزشمند و والا بخشیده است.

وی افزود: در روایات از پیامبر اسلام (ص) آمده است که ایشان فرموده‌اند که «من معلم مبعوث شده‌ام» یا امام علی (ع) فرموده‌اند که « اگر کسی به من مطلبی بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است» و یا امام راحل معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند که همه این مطالب گویای جایگاه و منزلت هدایت و رهبری والای معلم است که باید این جایگاه برای تمام آحاد جامعه تبیین شود.

این مسئول ادامه داد: در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، معلمان باید با کسب مهارت‌های لازم و داشتن اطلاعات به‌روز و مسلط بودن بر مسائل اجتماعی، اخلاقی و سیاسی روز و مکاتب مختلف و خرده‌فرهنگ‌ها با دانش‌آموزان ارتباطی سالم و تعاملی برقرار کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: معیشت معلمان نیز به همت دولتمردان و نمایندگان مجلس بستگی دارد گرچه طی سال‌های اخیر گام‌های خوبی بر داشته شده اما کافی نیست.

اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین از سیاست‌های آموزش و پرورش است

نوروزی با بیان اینکه اجرایی کردن برنامه‌های سند تحول بنیادین از سیاست‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است، تصریح کرد: معلمان باید با مطالعه، آگاهی خود را در زمینه سند تحول بنیادین و برنامه ملی درسی را افزایش دهند که نقشه راه آموزش و پرورش است.

وی بر آشنایی بیشتر معلمان با نظام آموزشی جدید به ویژه نظام آموزشی 3-4 تصریح کرد: برای تحقق این نظام آموزشی جابه‌جایی و انتقال دانش‌آموزان به مدارس وجود خواهد داشت که امیدواریم مدیران و معاونان مدارس، اولیای دانش‌آموزان را در این زمینه اطلاع‌رسانی و توجیه کرده تا بتوانیم با همراهی و هم‌دلی خانواده‌ها، گام مؤثری در اجرای این نظام آموزشی داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به تغییر محتوای کتب درسی پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه از مهر ماه سال جاری بیان کرد: در این زمینه معلمان از دوره‌ها و آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.

هیچ فردی نباید از تحصیل بازماند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک بر تلاش معلمان، مدیران و معاونان مدارس در خصوص انسداد بی‌سوادی و تحقق بخشیدن به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر صفر کردن بی‌سوادی تا پنج سال آینده تصریح کرد: هیچ فرد بازمانده از تحصیل و تعلیم نباید در شهرستان آبیک داشته باشیم گرچه 32 نفر در این زمینه شناسایی شده بودند که به امر تحصیل بازگردانده شدند.

نوروزی اذعان داشت: برای سال تحصیلی جدید مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان بیشتر به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده شوند تا توازن بین رشته‌های تحصیلی در شهرستان آبیک برقرار شود.

وی اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش 50 درصد دانش‌آموزان باید به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده شوند که امیدواریم این امر در مدارس شهرستان آبیک تحقق یابد.

این مسئول با تأکید بر اجرای برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی شده از سوی مدیران و معاونان مدارس اذعان داشت: مسئولان مدارس باید از روزمرگی خارج شده و با برنامه اهداف آموزش و پرورش را به پیش ببرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید با هزینه کم و به نحو مطلوب جشن تکلیف را در مدارس برگزار کنند تا فشاری بر خانواده‌ها تحمیل نشود.

نوروزی سرمایه‌گذاری برای نوجوانان و جوانان را امری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت باید در تدوین برنامه‌ها توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم با برنامه‌های غنی دانش‌آموزان را از جنگ نرم دشمنان مصون نگه داریم.

وی ترویج فرهنگ قرآن و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف را از سیاست‌های‌ آموزش و پرورش دانست که باید به طور جدی در دستور کار مدیران و معاونان مدارس قرار گیرد.

انتهای پیام/77006/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول