اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

95درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش اجرایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرایی شدن 95 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش استان طی سال گذشته خبر داد.

95درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیف‌‌الله کریم‌زاده در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: این شورا در سال گذشته با برگزاری 12 جلسه 84 مصوبه داشته که 75 مصوبه این شورا اجرایی شده است.

وی مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش را تاسیس نظام آموزش جدید و سازماندهی مراکز آموزشی عنوان کرد وگفت: در سال گذشته 11 جلسه شورا به بررسی طرح‌هایی در راستای تقویت فعالیت‌های آموزش و پرورش اختصاص داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از افزایش اعتبارات شورا در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال مقرر شده است 8 میلیارد ریال‌ اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور اجرای مصوبات و برنامه‌های آموزش و پرورش استان اختصاص یابد.

کریم‌زاده همچنین از تثبیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد و خاطر نشان ساخت: این دانشگاه در سال گذشته 530 دانشجو از طریق کنکور سراسری جذب کرده که امسال نیز به همین میزان دانشجو جذب خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیز 70 مدرسه با 675 کلاس به منظور اسکان مسافران نوروزی اعم از فرهنگیان و غیر فرهنگیان در ایام نوروز بیان کرد: در سال گذشته بیش از 30 هزار نفر روز در مدارس استان اسکان داشتند که امسال با 120 درصد رشد اسکان در مدارس استان به 78 هزار نفر روز رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: 210 نفر از همکاران فرهنگی در 15 شهرستان استان خدمات اسکان را به مسافران نوروزی ارائه می‌دادند.

کریم‌زاده همچنین از افزایش ماندگاری مسافران در استان خبر داد و اظهار داشت: ضریب ماندگاری در استان در سال گذشته یک روز بود که امسال به 1.7 روز افزایش یافت.

وی اظهار کرد: بیشترین اسکان مسافران در پنج شهر اراک، خمین، ساوه، محلات و دلیجان بوده و بیشترین مسافران نوروزی که از استان بازدید کردند و در ستاد اسکان داشتند از استان آذربایجان شرقی و کم‌ترین از استان یزد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تجلیل معلمان هر ساله همزمان با سالرو شهادت استاد مطهری انجام می‌شود، گفت: امسال نیز به منظور برگزاری برنامه‌های هفته معلم ستاد بزرگداشت هفته معلم در استان و مناطق تشکیل شده و ویژه‌ برنامه‌هایی به منظور بزرگداشت روز معلم توسط این ستاد تدوین و برنامه‌ریزی کرده است.

کریم‌زاده تکریم و تجلیل از مقام معلم را از مهم‌ترین اهداف نظام آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/87002‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول