اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده مردم لنگرود در مجلس:

آموزش و پرورش باید از مظلومیت رهایی یابد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم تا حمایت‌ها در آموزش و پرورش تقویت شود و از مظلومیت رهایی یابد.

آموزش و پرورش باید از مظلومیت رهایی یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مهرداد لاهوتی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بزرگ دولتی است که نیمی از کارکنان دولت و بالغ بر 13میلیون دانش‌آموز را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید طبق سند تحول بنیادین حرکت کرد، افزود: اجرای این سند، آموزش و پرورش را از حالت سنتی به طرف رشد و بالندگی سوق می‌دهد و متحول می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در آموزش و پرورش نقاط ضعف و قوت وجود دارد، اذعان کرد: امیدواریم با رعایت شاخص‌های مورد نظر تا سال 1404 بتوانیم به رتبه نخست آموزش و پرورش منطقه برسیم.

فرماندار لنگرود نیز در ادامه جلسه مذکور اظهار کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش شناخت و برطرف کردن نیازهای فکری جوانان و نوجوانان است.

کمال محمدبیگی، محور توانمندی و توسعه جامعه را طبق علم و دانش و فضیلت و ادب دانست و افزود: آموزش و پرورش منشأ و زمینه‌ساز رشد فکری و اخلاقی مردم است که می‌تواند جامعه را به سعادت و سر منزل مقصود برساند.

وی با اشاره به فرمایش‌های علی (ع) که فرمود «هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است»، علم را ارزشمند و جایگاه معلمان را نیز مقدس برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بالغ بر 50 درصد کارکنان آموزش و پرورش را خواهران تشکیل می‌دهند که در تقویت آموزش و پرورش فرزندان جامعه کمک بزرگی هستند.

وی در آستانه هفته معلم، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا حمایت‌ها در آموزش و پرورش تقویت شود و از مظلومیت رهایی یابد.

محمدبیگی متذکر شد: امسال هر اداره‌ای از یک مدرسه حمایت کند و بانک‌ها تا سقف 10میلیون ریال یک مدرسه را زیر پوشش خود قرار دهند تا مشکلات مدارس برطرف شود و مدیران و معلمان مدرسه جز تربیت فرزندان، دغدغه‌ای دیگر نداشته باشند.

وی به برگزاری انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مهم است بنابراین تلاش کنیم تا انتخاباتی پر شور و با حضور صد درصدی مردم برگزار شود.

فرماندار لنگرود خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری، مشارکت حداکثری است و ما با حضوری حداکثری مهر تایید بر عملکرد مسئولان می‌زنیم.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول