اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خبر داد

اجرای 81 درصد از مصوبات آموزش و پرورش آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: تاکنون 81 درصد از مصوبات آموزش و پرورش اجرایی و عملیاتی شده است.

اجرای 81 درصد از مصوبات آموزش و پرورش آبیک

احمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در سال گذشته 88 مصوبه در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسید که تاکنون از این تعداد 71 مصوبه یعنی 81 درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: به دلیل ورود دانش‌آموزان از پایه پنجم به پایه ششم ابتدایی و استقرار نظام 3-3-6، در سال تحصیلی جدید امسال تمام مدارس شهرستان آبیک مانند سال گذشته دو پایه اداره می‌شوند.

وی از استقرار نظام آموزشی 3-3 در دو دبستان دخترانه غیر انتفاعی و استقرار نظام 3-3 در مدرسه راهنمایی دخترانه دولتی امام رضا (ع) در شهرستان آبیک خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جدید در 20 درصد از مدارس ابتدایی شهرستان آبیک، طرح 3-3 به اجرا در می‌آید.

این مسئول در خصوص فواید اجرایی نظام آموزشی 3-3 تصریح کرد: تزئین، رنگ‌آمیزی، ابزار و امکانات و سرویس بهداشتی این مدارس با سن دانش‌آموزان متناسب بوده که در روحیه یادگیری و نشاط بخشی به آنان تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در طرح 3-3 دانش‌آموزان از پایه اول تا سوم ابتدایی با یک معلم خواهند بود که در ایجاد وابستگی، ارتباط عاطفی و الگوپذیری بسیار می‌تواند مورد توجه باشد گرچه معلمان باید با شناخت اهداف طرح و با ذوق و شوق لازم به تدریس بپردازند.

نوروزی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید کتاب‌های سوم ابتدایی و اول متوسطه به طور کامل تغییر می‌یابند و با توجه به استقرار نظام آموزشی 3-3 معلمان مقطع راهنمایی، معلمان مقطع متوسطه محسوب می‌شوند و باید در دبیرستان‌ها تدریس کنند که با تحقق این امر، زمینه رقابت بین معلمان بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش شهرستان آبیک با هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در اجرای برنامه‌های مذهبی و ملی مناسبت‌های مختلف در طول سال جاری گام‌های ارزنده‌ای بر می‌دارد.

این مسئول بیان کرد: زنگ مهر در اول مهر ماه، زنگ استکبار جهانی در 13 آبان ماه و زنگ انقلاب در 12 بهمن ماه در مدارس نواخته می‌شود و به مناسبت‌های مختلف، طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش دیگر زنگی در مدارس نواخته نخواهد شد و در حد گرامیداشت برخی هفته‌ها به طور مختصر برنامه‌ای در یکی از مدارس برگزار می‌شود.

تکریم از معلمان وظیفه آحاد جامعه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تکریم و تجلیل از معلمان را وظیفه تمام آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که اعتقاد داریم تکریم معلم، تکریم علم و دانایی است مردم باید از مقام و جایگاه معلم تکریم کنند گرچه احترام امامزاده را هم باید متولی آن داشته باشد.

نوروزی اذعان داشت: هر سال توجه مردم و مسئولان به جایگاه معلمان بیشتر می‌شود، بنابر این با توجه جدی استاندار قزوین به برگزاری گرامیداشت هفته معلم، امیدواریم با ابلاغ دستور استاندار به فرماندار شهرستان آبیک، بتوانیم در هفته معلم همایش مطلوبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته شورای اسلامی شهر آبیک و شهرداری با هزینه 120 میلیون ریال همایش بزرگی را در شأن معلمان برگزار کرد که جای قدردانی است.

این مسئول بیان کرد: ارتقای معلمان در سه مقوله منزلت، مهارت و معیشت خلاصه می‌شود که هر سال بر این سه مقوله افزوده می‌شود.

نوروزی یادآور شد: برای معرفی معلم نمونه در شهرستان آبیک 26 سهمیه داشتیم که تنها 18 نفر از معلمان توانستند امتیاز و شرایط لازم را برای نمونه شدن کسب کنند.

وی اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در بین شهرستان‌های دیگر استان قزوین رتبه برتر را کسب کرده که حاصل تعامل فکری، کاری، توجه، زحمات و پیگیری‌های مسئولان این شورا بوده است.

نوروزی با اشاره به تشییع دو شهید گمنام در شهرستان آبیک افزود: برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام جنبه تربیتی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و معنوی برای مردم به همراه داشت که از این ظرفیت معنوی می‌توانیم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول