اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مسئول امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کهگیلویه:

آموزش و پرورش بالاترین آمار ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد را دارد

مسئول اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان بالاترین آمار حضور در جبهه و آمار ایثار و شهادت مربوط به آموزش و پرورش است.

آموزش و پرورش بالاترین آمار ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمدرضا غریبی امروز در نشست کارگروه تبیین فرهنگ شهید و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: استان ما در زمینه کاروان راهیان نور مظلوم واقع شده است.

وی از سرپرستی خود در سال‌های گذشته در کاروان راهیان نور و احساس این مظلومیت گفت و افزود: برای نمونه وقتی از حماسه لشکر 25 کربلا در اردوهای راهیان نور توسط راویان جنگ سخن به میان می‌آید، کسی حرفی از کهگیلویه و بویراحمد و رشادت‌های فرزندان این دیار در تیپ 48 فتح که جمعی لشکر 25 کربلا بود سخنی به میان نمی‌آورد.

مسئول اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در زمینه آمار ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش نسبت به همه دستگاه‌ها جلوتر است.

غریبی با ذکر آماری در این خصوص گفت: با احتساب آمار پشت جبهه و حضور مستقیم در جبهه، 95 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان در این حماسه حضور داشتند.

این مسئول امور شاهد و ایثارگری در آموزش و پرورش افزود: در این استان 465 شهید دانش‌آموزی و بیش از 100 شهید فرهنگی داریم.

وی بالاترین آزاده را با 91 نفر مربوط به آموزش و پرورش دانست و گفت: بالاترین دوران اسارت هم از آن فرهنگیان آزاده در این استان است.

غریبی از تعداد فرهنگیان جانباز هم گفت و افزود: 272 فرهنگی جانباز بالاتر از 25 درصد و 950 فرهنگی جانباز زیر 25 درصد در کهگیلویه و بویراحمد داریم.

مسئول امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار کل فرهنگیان شرکت کننده در دفاع مقدس آن دوران گریزی زد و گفت: از تعداد هشت هزار نفر فرهنگی آن دوران، 50 درصد آن‌ها در میادین جبهه و جنگ حضور داشتند.

وی با گلایه از خدمات‌رسانی در بخش درمانی جانبازان فرهنگی گفت: باید در بحث درمان جانبازان عدالت رعایت شود و مشکلات جانبازان زیر 25 درصد را برطرف کنیم.

انتهای پیام/2571/ط20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول