اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مهم‌ترین محورهای سند تحول آموزش و پرورش در بودجه مغفول مانده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بودجه سال 92 مهم‌ترین محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظیر دانشگاه فرهنگیان مغفول مانده است.

مهم‌ترین محورهای سند تحول آموزش و پرورش در بودجه مغفول مانده است

 ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: هر چند فعلا ایران یک کشور جوان است، اما کنترل موالید باعث شده تا این جوانگرایی متوقف شود و به زودی به سوی پیری گام برداریم.

وی با اشاره به تاثیر کنترل موالید بر فضاهای آموزشی گفت: با کنترل جمعیت، فضاهای آموزشی از دانش‌آموزان بهره لازم را ندارد و از سال جاری باید بحث کنترل جمعیت در تاسیس فضاهای آموزشی لحاظ ‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در 33 سال پس از انقلاب مورد هجمه‌های سنگین مخالفان قرار گرفته‌ایم، گفت: بحث جنگ تحمیلی و تحریم‌ها بیانگر آن است که نظام سلطه نمی‌خواهد ما یک کشور مستقل و توانمند باشیم و طبیعی است که جمعیت ما از نظر اقتصادی در فشار باشد و تمام تلاش مجلس و دولت نیز در این است که از این گردنه سخت اقتصادی بگذریم.

* تورم‌ موقتی است

خسروی با تاکید براینکه باید در اثر تدابیر مسئولان از این مشکلات اقتصادی عبور کنیم گفت: این تورم‌ها موقتی است و نباید به واسطه این مشکلات مقطعی، از برنامه‌های جدی کشور دور بمانیم.

خسروی تاکید کرد: باید برای جمعیت ایده‌آل 150 میلیونی زیر ساخت‌هایی آماده کنیم تا نسلی که امور کشور را به دست می‌گیرند با خیال آسوده ایران اسلامی را اداره کنند.

وی با تاکید بر اینکه، برای افزایش جمعیت باید بسته‌های تشویقی تعریف شود گفت: در کنار این بسته‌های تشویقی و خدماتی که به مردم می‌دهیم، به کارهای فرهنگی هم توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات اقتصادی در جهان بسیار است، گفت: امروزه بحث کنترل موالید مشکل تمامی کشورهاست و این کشورها با تعریف بسته‌های تشویقی، مردم را تشویق به زاد و ولد می‌کنند.

* مهم‌ترین محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بودجه سال 92 مغفول مانده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در بودجه سال 92 مهم‌ترین محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظیر دانشگاه فرهنگیان مغفول مانده است.

وی گفت: امروز آموزش و پرورش در آستانه یک تحول بزرگ قرار گرفته و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در گرو تربیت انسان‌های عالم، متقی و بابصیرت بوده که مهم‌ترین راهکار تحقق چنین مسئله‌ای آموزش و پرورش پویا است.

خسروی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به نیابت عصاره همه تلاش‌های انبیا و صالحین، ماموریت تمدن‌سازی و ارائه حکومت اسلامی را داراست، در این میان باید پرسید آیا ارکان چهارگانه علم، معنویت، تفکر و سبک زندگی که اساس الگوی پیشرفت اسلامی است، در فضایی به جز کلاس درس و نگاه محبت آمیز معلم قابل نهادینه‌شدن است؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: باید پرسید چرا تربیت معلم‌ها که یادگار شهیدان رجایی و باهنر هستند در حاشیه گرایش‌های سیاسی چندین سال تعطیل شده‌ است و هزاران جوان تحصیل‌کرده با مدرک کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه‌های کشور بیکار هستند و از حضور در کلاس‌های درس متناسب با نیاز آموزش و پرورش محرومند.

* چرا 73 درصد از معلمان شهری نظیر تهران خانم‌ها هستند؟!

وی یادآور شد: آیا برای مسئولان این سئوال ایجاد شده است که چرا 73 درصد از معلمان شهری نظیر تهران خانم‌ها هستند، در حالی که تزکیه بر تعلیم مقدم است، بعد از 34 سال اردوهای فرهنگی و تربیتی ردیف اعتباری در خور شان ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آیا نباید بعد از 34 سال، دانشگاه فرهنگیان که مهم‌ترین رکن تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، ردیف اعتبار در خور شأن داشته باشد؟ باید هشدار داد در بودجه سال آینده کشور مهم‌ترین محورهای اجرای سند تحول آموزش و پرورش در آستانه مظلومیت و کم‌توجهی است.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول