اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

آموزش و پرورش زیرساخت‌های لازم برای حرکت تحولی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین و نقشه جامع فرآیند یاددهی و یادگیری زیرساخت‌های لازم برای یک حرکت تحولی را در دست دارد.

آموزش و پرورش زیرساخت‌های لازم برای حرکت تحولی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در دومین همایش استانی شاهنامه‌خوانی هویت ملی ـ اسلامی که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش توانسته نقشه راهی برای خود پیدا کند و آن هم سند تحول بنیادین است.

وی افزود: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش و به تعبیری می‌توان گفت قانون اساسی حرکت آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد و امروز هر اقدام و حرکتی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، باید مبتنی بر این سند تحول باشد.

این مسئول عنوان کرد: نقشه جامع فرآیند یادگیری و یاددهی نیز در هفته جاری رونمایی شده که این نیز یکی از سندهای معتبر در محتوای آموزشی ما را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هم در سند تحول بنیادین و هم در سند برنامه درسی ملی توجه زیادی به هویت اسلامی و ایرانی شده و تأکید زیادی نیز در خصوص تقویت هویت دینی و ملی کودکان  نوجوانان شده است.

حبیبی ادامه داد: بنابراین وظیفه فرهنگیان دنبال کردن این مهم در فرآیند آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: تلاش دشمنان ایران بر این است که ما و جامعه ما را از هویت دینی و ایرانی و تمدن ما دور کنند، بنابراین همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم و به دنیا ثابت کنیم که هویت دینی و ملی ما از یکدیگر جدایی‌ناپذیر هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هویت ملی ما پهلوانی، جوانمردی، سخاوت، شجاعت و دلیری نهفته و ما می‌بینیم که در مکتب دینی ما نیز به این مسائل توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: دیروز دلاور مردانی به پاسداری از این مرز و بوم پرداخته و امروز می‌بینیم که با تأسی از دین اسلام و هویت ملی ما شهدای گرانقدر به پاسداری از این کشور پرداختند.

حبیبی افزود: بنابراین امروز وظیفه ماست که به این امر مهم بپردازیم تا بتوانیم به نوعی سبک زندگی تمدن ایرانی و اسلامی را در جامعه کنونی و به خصوص در بین کودکان ما که عناصر اصلی جامعه آینده ایران را تشکیل می‌دهند، رونق دهیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند برنامه‌ها و کارتون‌هایی که هیچ گونه هویتی را با خود به همراه ندارند، بلکه تهاجم به هویت دینی و ملی ماست با داستان‌های کهن ایرانی جایگزین کنند.

به گفته این مسئول آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند که با همکاری فرهنگیان به تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی بپردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه پیشینه بسیار درخشانی در تمدن ایرانی و اسلامی داریم، یادآور شد: ما چهره‌های ارزشمندی را در تاریخ ایران اسلامی داریم که باید به آن‌ها بپردازیم و این‌ها را به دانش‌آموزان معرفی کنیم تا در آینده شاهد باشیم که دانش‌آموزان ما به هویت ایرانی ـ اسلامی خود افتخار می‌کنند و ادامه‌دهنده راه آنان هستند.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول