اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

فرمانداری در راستای کمک به آموزش و پرورش در خط اول قرار بگیرد

معاون استاندار تهران گفت: فرمانداری باید در راستای کمک‌رسانی به آموزش و پرورش در زمینه‌های اداری، عمرانی و ... در خط اول قرار بگیرد.

فرمانداری در راستای کمک به آموزش و پرورش در خط اول قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،‌امیرحسین باقرنژاد در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ری، مدرسه‌سازی را یک کار مردمی و ارزشمند خواند و گفت: مجموعه خیران مدرسه‌ساز با قدمت شش ساله نشان دادند که تلاش‌های این مجموعه، مردمی و ارزشمند است و این اقدامات موثرتر از کارهای دولتی در این راستا بوده و اجر و پاداش آن زیاد است.

معاون استاندار تهران اعتبارات خیران مدرسه‌ساز را بدون سقف دانست و افزود: آموزش و پرورش که از جمله وزارتخانه‌های بزرگ است در شش سال اخیر به سهم خود نتوانسته به حجم اعتباراتی که خیران در راستای مدرسه‌سازی صرف کرده‌اند، هزینه کند.

وی در ادامه با اشاره به سقف داشتن اعتبارات سازمان‌های دولتی عنوان کرد: علی‌رغم سقف داشتن اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و اعتباراتی که خیران مدرسه‌ساز هزینه می‌کنند سقف ندارد و برگزاری جشنواره‌های خیران مدرسه‌ساز اقدامی شایسته و مثمرثمر است.

باقرنژاد با اشاره به اینکه فرماندار، ریاست شورای آموزش و پرورش را نیز بر عهده دارد، تاکید کرد: فرمانداری باید در راستای کمک‌رسانی به آموزش و پرورش در زمینه‌های اداری،عمرانی، کمک‌های معنوی و ... در خط اول قرار بگیرد و این انتظاری به حق است.

معاون استاندار تهران در ادامه سخنان خود تحریم‌ها، فشارها و توطئه‌های استکبار جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به توطئه‌های مستکبران علیه انقلاب اسلامی ایران و اعمال تحریم و فشارهای اقتصادی در امورات مختلف به‌ویژه در بخش عمران با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: دشمنان نظام برای مقابله با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران فشارهای فراوانی را ایجاد کردند و ما نیز برای حفظ ارزش‌های انقلاب باید هزینه دهیم، همان‌گونه که ملت غیور ایران اسلامی در برهه‌های مختلف با تقدیم جان خود در راه اسلام و تحقق انقلاب اسلامی، از جمله هزینه‌هایی است که پرداخت کردند.

پیشرفت‌های نظام برگرفته از آموزه‌های دینی است

باقرنژاد عنوان کرد: پیشرفت‌های امروز نظام در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی و ... برگرفته از آموزه‌های دینی است.

معاون استاندار تهران در تشریح تحریم‌های دشمنان نظام گفت: در طول تاریخ انقلاب، بارها با تحریم روبرو بودیم اما امروز دشمن با تمام توان به میدان آمده است و ما وظیفه داریم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با کار و تلاش مضاعف حماسه‌ای اقتصادی را بیافرینیم.

وی تحریم‌ها را در سه بخش تقسیم‌بندی کرد و افزود: تحریمی که هفت سال پیش با آن درگیر بودیم تحریم سازمان ملل بود که تاکنون باقی است اما باید تاکید کرد که این تحریم خیلی سخت نبود.

فرماندار ویژه شهرستان ری تحریم‌های اروپا را دومین بخش تحریم‌ها برشمرد و عنوان کرد: تحریم‌هایی که اروپا آغاز کرده و همچنان ادامه دارد شامل نخریدن نفت، کاهش خرید نفت و ... بود که با حضور شرکت‌های مختلف و به میدان آمدن مجموعه‌های غیردولتی این تحریم‌ها خنثی شد.

باقرنژاد بخش سوم تحریم‌ها را تحریم‌های مستقیم آمریکا عنوان کرد و گفت: تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اسلامی صورت گرفته است، مردم را مورد هدف قرار داده و این تحریم به شکلی است که شامل شرکت‌های ثالث هم شده است به‌گونه‌ای که هر شرکتی که با ایران مراوده داشته باشد تحریم می‌شود.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که میزان فروش نفت کشور به 700 هزار بشکه کاهش یافته بود و در قبال آن نیز پول نمی‌دادند اما امروز این میزان به یک میلیون بشکه افزایش یافته است.

مذاکره با آمریکا و موضوع هسته‌ای مربوط به وظایف دولت نیست

باقرنژاد مذاکره با آمریکا و موضوع هسته‌ای را مربوط به وظایف دولت ندانست و تاکید کرد: دولت‌های بعدی نیز حق ورود به بحث مذاکره با آمریکا را ندارد و اگر دولتی برای این کار فعالیت کند مردم غیور ایران اسلامی به سختی با آن برخورد می‌کنند.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود هجمه‌های ناجوانمردانه علیه دولت نهم و دهم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت‌مردان علی‌رغم تمام مشکلات با کمک مردم تلاش کردند که موانع رفع شود و شاهد این بودیم که سه ماه آخر سال که اوج تورم در بازار بود با آرامش سپری شد.

انتهای‌پیام/2462/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول