اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش میدان تاخت و تاز وزرا نخواهد بود / نظام آموزشی جدید بدون بازگشت است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از این به بعد آموزش و پرورش دیگر میدان تاخت و تاز وزرا و اندیشه‌های سلیقه‌ای آنها نخواهد بود.

آموزش و پرورش میدان تاخت و تاز وزرا نخواهد بود / نظام آموزشی جدید بدون بازگشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم سحر‌خیز ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش امروز صاحب نقشه راه شده و با تکیه بر سند تحول بنیادین دیگر از مرحله آزمایش و خطا بیرون آمده و نظام آموزشی جدید و اجرای آن به صورت سه ساله اول و دوم ابتدایی و سه ساله پایه اول و دوم متوسطه بیانگر این اقدام زیر‌بنایی است.

وی با اعلام اینکه نظام آموزشی جدید راهی بدون بازگشت است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور سند تحول تدوین شد به طوری که این سند ساخته و پرداخته دولت احمدی‌نژاد نیست بلکه با نظارت شورای انقلاب فرهنگی تهیه شده و به مثابه قانون اساسی آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این سند زیر نظر مقام معظم رهبری تدوین شده و به تایید سران سه قوه رسیده و هیچ کس حق ندارد در هیچ زمانی به صورت سلیقه‌ای آن را دستخوش تحول و تغییر کند.

سحر‌خیز گفت: هر کس وزیر آموزش و پرورش شود باید این سند را به همراه طرح ملی کتاب درسی عملیاتی کند چرا که هم‌اکنون در 120 کشور دنیا نظیر این سند اجرایی می‌شود و ما نیز مکلف هستیم این برنامه را عملیاتی کنیم.

در شکل‌گیری پایه پیش‌دانشگاهی راه را به خطا رفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گذشتگان ما در اجرایی کردن نظام آموزشی پیش‌دانشگاهی و برقراری این مقطع تحصیلی راه را به خطا رفته‌اند، عنوان کرد: امروز وظیفه داریم بالاتر از ساختار نظام آموزشی به محتوا بیندیشیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه هدف‌گذاری اصلی ما رعایت عدالت آموزشی به ویژه در حوزه مدارس خاص و تیز‌هوشان است، بیان داشت: امروز اینگونه نیست که برخی از شهرهای مرکز‌نشین ما صاحب مدرسه استعدادهای درخشان باشند اما سایر شهرها از آن محروم باشند.

سحر‌خیز از توسعه مدارس استعدادهای درخشان و خاص در تمام مناطق شهری کشور خبر داد و افزود: امروز دیگر توسعه متوازن رشته‌ها و مدارس ایجاب می‌کند تا در 750 منطقه آموزشی در این زمینه پیشقدم بوده و عدالت آموزشی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از 750 منطقه آموزشی 300 منطقه ما فاقد پوشش مراکز آموزشی خاص و استعدادهای درخشان است که سعی وزیر آموزش و پرورش و دیگر متولیان بر این است تا این مدارس را دایر کرده و تجهیزات آن را نیز بر‌آورده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از لغو مجوز مدارس خاصی خبر داد که تاکنون نتوانسته‌اند مدرسه را به تجهیزات مدرن آراسته و مجهز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سحر‌خیز در پایان سخنان خود ابراز داشت: در سال تحصیلی آینده اگر این مدارس خود را به تراز مدارس مجهز و هوشمند نرسانند قطعاً امتیازشان لغو خواهد شد.

انتهای پیام/62004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول